شناسهٔ خبر: 26227745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ساحل غربی یمن باتلاق متجاوزان

دبیر کل جنبش انصارالله یمن: ساحل غربی را به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل می کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دبیر کل جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه نبرد ساحل غربی نبرد سختی برای متجاوزان خواهد بود و در آینده برای آنها دشوارتر نیز خواهد شد تاکید کرد :ساحل غربی را به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل می کنیم . عبدالملک بدالدین افزود: هیچگونه تهدیدی برای کشتی رانی در دریای سرخ وجود ندارد؛ ادعاهای دروغین متجاوزان با هدف سیطره آمریکا و اسرائیل بر منطقه است. دبير كل جنبش انصارالله يمن گفت: اگر تمام ارتش هاي دنيا را نيز بياورند ؛  ما در برابر آنها سر فرود نخواهيم آورد. اگر در عرصه ميداني متجاوزان هرگونه  پيشروي   نيز داشته باشند باز هم تغيير در موضع ما ايجاد نمي شود.
سيد عبدالملك بدرالدين خاطرنشان كرد: همچنان راهبردي ترين و مهم ترين منطقه يمن  تحت كنترل ملت يمن است.
مشروح سخنرانی
­ عبدالملك بدرالدين در سخنراني خود گفت: امروز درباره نبردهاي ساحل غربي با توجه به اهميت زياد اين تحولات سخن مي گوييم. به ويژه كه اين تحولات از نظر اهميت و پوشش خبري در صدر خبرهاي جهاني قرار گرفته است. سخنان زيادي درباره آن گفته مي شود و شاهد حمله گسترده و بي سابقه رسانه اي و سياسي هستيم كه همزمان با بسيج بي سابقه نيروها از سوي نيروهاي متجاوز صورت مي گيرد كه با هدف فريب افكار عمومي و جنگ رواني با هدف شكستن اراده و روحيه ملت مسلمان يمن است. سخنان امروز براي توضيح دادن بعضي از واقعيت ها و تاكيدي بر بعضي مسايل است. هيچ ترديدي نيست كه هدف اصلي متجاوزان و در راس آنها آمريكا و عوامل آن يعني نظام سعودي و نظام اماراتي، تسلط كامل بر ملت و سرزمين يمن است. براي آنها سلطه بر جزاير، ساحل، شهرهاي ساحلي و بنادر و نيز تنگه راهبردي باب المندب اولويت دارد. همه حوادث و مشكلات ميداني، با هدف تحقق اين هدف اساسي كشورهاي متجاوز صورت مي گيرد. هر چند كه توجيهاتي را مطرح مي كنند كه فقط بهانه هاي باطل و نادرست است. مي خواهند ثروت ها و منابع يمن از جمله نفت و گاز را غارت و بر ملت يمن هم تسلط پيدا كنند تا بتوانند از آن در نبردهاي خود و براي تحقق اهدافشان استفاده كنند.
بدرالدين افزود: از زمان آغاز تجاوز و آغاز عمليات زميني، هدف اول آنها ساحل و شهرهاي ساحلي يمن بود. شهر عدن نخستين هدف نيروهاي متجاوز بود كه به آن يورش بردند و آن را اشغال كردند. نوادگان حاميان استعمارگران انگليسي از بعضي شخصيت هاي سياسي و افسران نظامي در استان جنوبي، امروز به متجاوزان كمك مي كنند. آنها مزدوراني هستند كه از آنها براي اين تهاجم استفاده مي شود و براي تحقق اين اهداف، به خدمت گرفته شده اند. نيروهاي متجاوز با استفاده از مشكلات گذشته و بحران هاي سياسي و بهره برداري از اين مزدوران توانستند ساحل يمن را در همه استان هاي جنوبي اشغال كنند و كنترل بنادر، فرودگاه ها ، پايگاه هاي نظامي و تاسيسات نفتي را در دست بگيرند. آنها مانند ديگر بيگانگان اشغالگر، مردم را در استان هاي جنوبي تحقير و سركوب  مي كنند. آنها پس از تسلط بر استان هاي جنوبي و مناطق ساحل، به طور مستقيم به طرف تنگه باب المندب و جزيره راهبردي ميون حركت كردند و تلاش كردند كنترل آن را در دست بگيرند. از آن زمان، نبردها در ساحل غربي يمن آغاز شد كه از باب المندب تا شهر ميدي به طول چهارصد و شصت كيلومتر ادامه دارد. آنها براي تسلط بر جزاير در درياي سرخ تلاش كردند. براي تحقق اين هدف، از همه امكانات و ابزارهاي خود استفاده كردند. آنها عمليات زميني، دريايي و هوايي از باب المندب به طرف ساحل غربي را آغاز كردند. كشورهاي متعددي در اين عمليات نظامي از جمله آمريكا، انگليس و فرانسه مشاركت كردند. عوامل منطقه اي آنها از جمله سعوديها واماراتي ها هم در اين عمليات حضور دارند. آنها از طرف ميدي هم با استفاده از همه توانايي ها، امكانات و ظرفيت هاي نظامي خود در صحنه زميني، دريايي و هوايي وارد عمل شدند و گروه هاي متعددي را براي عمليات از سوي ميدي به كار گرفتند. شمار زيادي از خائنان و منافقان را هم با اين هدف در كنار ارتش سعودي، ارتش سودان و ديگر كشورها به خدمت گرفتند. اين نبردهاي نظامي در اوج خود ادامه پيدا كرد و گروه هاي متجاوز همه توان خود را به كار گرفتند. هواپيماهاي نظامي به صورت شبانه روزي فعاليت مي كنند و به طور پي در پي به پرواز ادامه مي دهند و تقريبا آسمان يمن را ترك نمي كنند. آنها از هزاران موشك هوشمند، بمب و ديگر سلاح ها استفاده كردند. كشتي هاي جنگي هم به طور مستمر به كار گرفته مي شوند و با گلوله باران شديد از دريا، در نبردها مشاركت دارند. بالگردهايي هم از دريا و زمين ارسال مي شوند تا از آنها در اين نبرد استفاده شود. نبرد ساحل به هيچ وجه مربوط به اين چند روز نيست و سرآغاز آن از طرف ميدي از دو سال و شش ماه پيش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
وي خاطر نشان كرد: آغاز نبردها از باب المندب هم از دو سال و هشت ماه پيش آغاز شد و در اين مدت متوقف نشده است. نبردها در نوار ساحلي در اين مدت تقريبا متوقف نشده است و متجاوزان در آن متحمل تلفات و خسارت هاي بسيار سنگيني شدند. هزاران نفر از جنگجويان آنها از جمله فرماندهان برجسته نظامي شان مانند السهيان (فرمانده نيروهاي ويژه عربستان) و سلطان عميدان در اين درگيريها كشته شدند كه هم از سعوديها، اماراتي ها و آمريكاييها هستند. حتي افسران اسرائيلي هم كه عضو بلك واتر بودند، در اين درگيريها كشته شدند. شمار بسيار زيادي از مزدوران و خائنان كشته شدند. شمار زيادي از آنها هم زخمي شدند و تعداد زيادي از تجهيزات نظامي آنها هم نابود شد. صدها خودروي نظامي آنها منهدم شد و شماري از كشتي هاي جنگي آنها هم هدف قرار گرفت. همچنين، شماري از هواپيماهاي نظامي هم سرنگون شد. نيروهاي متجاوز در نبرد ساحل، همه تلاش خود را به كار گرفتند و از همه توانايي هاي پيشرفته نظامي شان استفاده كردند. آنها همچنين پول هاي هنگفتي را براي پيروزي در اين نبرد هزينه كردند كه به ميلياردها دلار مي رسد. آنها تلاش مي كنند از موقعيت جغرافيايي نوار ساحلي به عنوان يك منطقه خالي استفاده كنند تا از آن نفوذ كنند و شهرها را دور بزنند. با اين وجود، آزادمردان يمني كه بر اساس ايمان، صداقت و احساس مسئوليت عمل مي كنند و به خداوند توكل دارند، در اين نبرد با كارآيي بالا و پايداري بي سابقه اي مشاركت دارند. اين مسئله با توفيق الهي و ياري الهي صورت مي گيرد. در سي و دو ماه گذشته نبردها از باب المندب تا مناطق الدريهي و الدوار در ساحل غربي ادامه داشته است. با اين وجود، دشمن متحمل تلفات بسيار سنگيني شد و با نبرد دشواري روبرو شد و همچنان دشوار است و به خواست و ياري خدا براي آنها در آينده دشوارتر، سخت تر و دردناكتر خواهد بود. همچنان بيشتر منطقه ساحل و مساحت بسيار بزرگي از اين منطقه همچنان آزاد است و متجاوزان نتوانسته اند، آن را اشغال كنند. آنها مناطق محدودي را اشغال كردند و كنترل مناطقي را در نوار ساحلي در دست گرفتند، اما بيشتر مناطق همچنان آزاد  است و در كنترل ملت، ارتش و كميته هاي مردمي قرار دارد كه پايداري و كارآيي زيادي از خود نشان مي دهند. عوامل بسيار مهمي وجود دارد كه باعث مي شود اين نبرد به خواست خدا باتلاق بزرگي براي تضعيف متجاوزان و مزدوران خائن آنها خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما