شناسهٔ خبر: 26227609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

راه‌حل آمریکا برای رسوایی جدایی کودکان از والدین؛ «اعضای خانواده پناهجو با هم بازداشت می‌شوند»

رسوایی جداکردن کودکان از خانواده‌های پناهجو و انداختن آنها در قفس با وجودی که انتقادهای گسترده‌ای را در سراسر دنیا به دنبال داشته اما دولت آمریکا را وادار به عقب‌نشینی نکرد. آمریکا اعلام کرده راه‌حل تازه‌ای برای این مسئله یافته و از این پس همه اعضای خانواده را با هم به قفس می‌اندازد!

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی-

سیاست‌های غیرانسانی و وحشیانه دولت آمریکا در جدا کردن کودکان خردسال از مادران و پدران پناهجو و انداختن آنها در قفس، چند روزی است واکنش‌های گسترده‌ای را علیه این کشور موجب شده است. انتشار تصاویر‌گریان و صدای ضجه کودکانی که از والدینشان جدا شده‌اند، انتقادها را نه تنها در میان مخالفان سیاسی دولت آمریکا که در حزب جمهوری‌خواه و دموکرات هم در پی داشته است. براساس گزارش‌هایی که به تائید وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز رسیده، دولت این کشور در یک ماه و نیم گذشته 2 هزارو 342 کودک خردسال پناهجو را از والدین خود جدا کرده و در قفس‌های بزرگ آهنین نگهداری می‌کند.
 دولت آمریکا می‌گوید از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، مجبور شده این کودکان از والدین خود جدا می‌شوند. این افراد براساس تصاویر منتشر شده در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌شوند. کاربران در فضای مجازی فیلم‌ها و تصاویری را از نگهداری مهاجران بازداشت‌شده در قفس منتشر کرده‌اند. وزیر امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این تصاویر و فیلم‌ها را دیده گفت: «این تصاویر را ندیده‌ام، اما به بازداشتگاه‌ها سر زده‌ام.» در همین حال، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند تا ماه اوت(مرداد ماه) شمار کودکان خانواده‌های مهاجر که پس از بازداشت والدین آنها سرپرستی‌شان در اختیار دولت آمریکا قرار می‌گیرد، ممکن است به 30 هزار نفر برسد.
ترامپ: عقب‌نشینی نخواهم کرد
اما علیرغم سیل انتقادهای گسترده از این وحشیگری ترامپ به صراحت از این سیاست‌ها دفاع کرد و گفت: «آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگاه‌داری پناه‌جویان تبدیل نخواهد شد. برای برخورد قضایی با مهاجران غیرقانونی، مجبوریم کودکانشان را از آنها جدا کنیم.»
 رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه نیز در یک نشست مربوط به حمایت از صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط آمریکایی، درخصوص سیاست‌های مهاجرتی جنجال‌برانگیز خود سخن گفت و بار دیگر از آن حمایت کرد.ترامپ حزب رقیب خود یعنی دموکرات‌ها را مسئول این وضعیت وخیم دانست و گفت که آنها با باز گذاشتن روزنه‌های نفوذ در مرزهای جنوبی «باعث جدایی امروز کودکان از خانواده‌های خود هستند» بحث که به مرزهای جنوبی کشید، ترامپ یکی از وعده‌های انتخاباتی خود یعنی دیوار کشیدن در مرز آمریکا و مکزیک را به یاد آورد و کنگره آمریکا را تهدید کرد که در صورت عدم تأیید بودجه ساخت این دیوار، دولت را تعطیل خواهد شد.ترامپ بار دیگر مدعی شد که بخش اعظم شهروندان آمریکایی از سخت‌گیری بیشتر در مسئله مهاجرت حمایت می‌کنند.
ترامپ همان هیتلر است
از سوی دیگر «جف سشنز»، وزیر دادگستری آمریکا در سخنانی مقایسه جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین در آمریکا با آلمان نازی را «مبالغه آمیز» توصیف کرد.سشنز با انتقاد از موج اعتراض‌ها نسبت به شباهت رویکرد جدید دولت آمریکا و نازی‌ها گفت: «واقعا مبالغه است.
در آلمان نازی، آنها تلاش می‌کردند تا یهودیان را از کشور خودشان اخراج کنند.» وی با دفاع مجدد از «مدارای حداقلی» با مهاجران غیرقانونی افزود: «این نگرانی‌ها جدی هستند و ما باید به آنها فکر کنیم و جواب بدهیم.کنگره آمریکا قرار است این هفته درباره یک قانون جدید در مورد مهاجرت تصمیم بگیرد.
طرحی که نمایندگان تهیه کرده‌اند از شدت جدا کردن خانواده‌ها از هم می‌کاهد و راهی پیش پای کسانی می‌گذارد که در کودکی وارد آمریکا شده بودند و بنا به دستورالعملی دیگر اجازه کار و زندگی در آمریکا را داشتند.
راهکار تازه
از سوی دیگر در یک پیشنهاد وحشیانه و غیراخلاقی دیگر یک مقام ارشد دولت آمریکا در واکنش به جنجال‌ها بر سر نگاه‌داری جدای هزاران کودک از والدینشان که مهاجران بازداشت‌شده هستند، راهکاری جدید ارائه کرده و گفته است کودکان و والدین با هم بازداشت شوند!
 این مقام آمریکایی که‌اشاره‌ای به نامش نشده در بیانه خود اضافه کرده است: « تنها دو گزینه دولت آمریکا یا این است که تمامی مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی که با کودک خردسال به نزدیکی مرز ما می‌آیند را آزاد کنیم تا وارد کشور شوند و یا اینکه آنها را به دلیل ورود غیرقانونی، تحت تعقیب قرار دهیم.
 سیاستی به نام جداسازی از خانواده‌ها وجود ندارد.»این مقام ارشد آمریکایی بامداد چهارشنبه گفت: «دولت ترامپ بارها از کنگره درخواست کرده به ما اجازه بدهد خانواده‌ها را با هم بازداشت کنیم و آنها را با هم برگردانیم.»

نظر شما