شناسهٔ خبر: 26227585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی:

زیرسایه خورشید حرکتی دقیق و انقلابی مبتنی بر جهان شبکه‌ای است

مشهد-معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی جشن‌های زیر سایه خورشید را یک حرکت دقیق و انقلابی مبتنی بر جهان‌ شبکه‌ای دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید نظام الدین موسوی در ششمین نشست دبیران استانی شبکه جوانان رضوی که با محوریت جشن‌های زیر سایه خورشید در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزارشد اظهارکرد: دنیای امروز دنیای شبکه است و در عصر جدید جهان شبکه ای، مختصات و ویژگی‎های خاص خود را دارد، دنیای شبکه‌‏ای دنیایی متنوع و متکثر است که می توان جشن‌های زیرسیاه خورشید را یک حرکت دقیق و انقلابی مبتنی بر جهان شبکه‌‏ای دانست. 

وی افزود: اسلام پر از مناسک و نهادهای مختلف است، اگر می‌خواهیم در دنیای امروز یک عنصر و یک سازمان انقلابی و ارزشی تاثیرگذار اجتماعی باشیم باید بتوانیم این مناسک را مدام به روز نگه داریم.

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز باید به مقوله زیارت به عنوان یک برنامه جاری و تعاملی دائمی در زندگی مردم توجه شود افزود: امام رضا(ع) نقطه امید مردم به حساب می‎آیند و در این شرایط کشور که مشکلات اقتصادی بهمراه طمع دشمنان به دنبال القای ناامیدی در جامعه هستند و از طرفی مقام معظم رهبری در سخنان خود مدام به مسئله امید تاکید دارند یکی از آن نقاط امیدبخش حرم مطهر امام رضا(ع) و وجود نازنین این امام بزرگوار است.

موسوی در ادامه تاکید کرد: امام رضا(ع) در میان فرهنگ‎ها و اقوام مختلف ایرانی با هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی اجتماعی به عنوان حلقه وصل و نقطه اتکاء و نقطه امید مردم به حساب می‌‏آیند و باید این مهم را به وسیله جشن های زیرسایه خورشید توسعه داد و دائمی کرد.

وی گفت: مناسک زیرسایه خورشید یک نهادسازی جدید عمیق مبتنی بر یک فکر روشن است که می‎تواند پیوند با معنویت امام رضایی را سراسری کند.

نظر شما