شناسهٔ خبر: 26227423 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو عنوان کرد؛

مشکل حضور مردم در ورزشگاه‌ آزادی حل شد استفاده از فناوری‌های نوین؛ راه گشای مقابله با کاهش ریزگردها

معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو با تاکید براینکه نه تنها در رابطه با مسئله ریزگردها بلکه در تمامی عرصه صنعت برق نیازمند به‌کارگیری فناوری‌های نوین هستیم، گفت: به‌کارگیری فناوری نوین ارائه کننده راه حل‌هایی است که ما را به سمت استفاده بهتر و بهره‌وری بالاتر از تجهیزات راهنمایی می‌کند و نهایتاً باعث کاهش هزینه‌ها و زیان‌های احتمالی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا، "گئورگ قره‌پتیان" معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه پژوهشگاه نیرو پنجمین کنفرانس نانو در حوزه برق و انرژی را برگزار می‌کند، مسئولان بایستی چه برنامه‌هایی را در اولویت کاری خود قرار دهند تا بتوانیم نتیجه مثبتی از این کنفرانس داشته باشیم، گفت: بهترین گزینه این است که کمیته‌های علمی قبل از برگزاری کنفرانس به تعیین ارائه محورهای کنفرانس در جهت منافع ملی و جنبه‌های کاربردی اقدام نمایند یعنی محورهای کنفرانس را طوری تنظیم کنند که برای شرکت‌کنندگان و ارائه دهندگان مقالات مفید باشد.

 قره‌پتیان تصریح کرد: همچنین برگزار کنندگان سمینارها می‌توانند در برنامه آتی، برنامه‌های خاصی را در جهت تشویق و تسهیل شرکت‌کنندگان خاص ومتخصصین قرار دهند که آن‌ها را به سمت کنفرانس جذب نمایند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای مقابله با ریزگردها در مناطق جنوب کشور چه کارهایی را باید انجام داد افزود: در این رابطه باید بگوییم برگزاری این کنفرانس یک نمونه است که خود می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که یک کنفرانس چقدر می‌تواند مفید و کاربردی باشد بدینوسیله محقیقین داخلی و خارجی با جزئیات موضوع و مشکلات آشنا می‌شوند و نسبت به ارائه راه حل‌های لازم اقدام می‌نمایند. در مورد ریزگردها هم همین مسئله صادق است ما می‌توانیم در کنفرانس به جزئیات و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با ریزگردها اقدام کنیم و از نکته نظرات متخصصین استفاده نمایم.

 معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو تاکید کرد: ما نه تنها در رابطه با مسئله ریزگردها بلکه در تمامی عرصه صنعت برق نیازمند بکارگیری فناوری‌های نوین هستیم دلیلش این است که بکارگیری فناوری نوین ارائه کننده راه حل‌هایی است که ما را به سمت استفاده بهتر و با بهره وری بالاتر از تجهیزات راهنمایی می‌کند نهایتاً باعث کاهش هزینه‌ها و زیان‌های احتمالی می‌شود.

 وی در پاسخ به این سؤال که آلمان چگونه می‌تواند در این زمینه کمک کند اظهار کرد: از آنجا که آلمان کشوری است که در صنعت برق جزء پیشگامان در سطح دنیا به حساب می‌آید بنابراین آلمان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ما باشد و با تجاربی که محقیقن، مشاورین و پیمانکاران آلمانی در این رابطه دارند بهترین گزینه‌ها را به ما ارائه بدهند. ما نیازمند این تجارب هستیم چونکه ضرورت ندارد که راه رفته را دوباره طی کنیم ما باید از تجارب دیگران به بهترین نحو استفاده کنیم.

 قره پتیان تاکید کرد: یکی از آفت‌هایی که کنفرانس‌ها را در ایران تهدید می‌کند این است که برگزارکنندگان کنفرانس بعد از برگزاری، آن را به حیطه فراموشی می‌سپارند. باید گفت پس از برگزاری کنفرانس بهترین راه این است که گروه‌های تخصصی جمع شوند و مقالات و مطالب ارائه شده در طول کنفرانس را بررسی کنند و گروه‌های کاری و تخصصی خاص تشکیل دهند و هر کارگروه تخصصی مطالبی مهم را دنبال کند. در واقع کاری که قرار است به عنوان پل ارتباطی انجام شود فقط منوط به برگزاری دو سه روز کنفرانس نباشد. ایجاد ارتباط بین محقیقینی که در کنفرانس شرکت می‌کنند باعث می‌شود مطالب و مواردی که در کنفرانس سال آینده قراراست برگزار شود با پختگی بیشتر و بهتری ارائه شود و این باعث می‌شود که طبیعتاً در پپشرفت امور نهایت استفاده را از برگزاری کنفرانس‌ها داشته باشیم.

 

نظر شما