شناسهٔ خبر: 26227206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وقتی عملکرد نژادپرستانه ترامپ، صدای اروپا را هم درآورد

دبیرکل شورای اروپا: ترامپ دیگر نمی تواند از طرف جهان آزاد سخن بگوید و رئیس جمهور آمریکا دیگر "رهبر اخلاقی " دنیا نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما به نقل از  خبرگزاری فرانسه از اسلو،  دبیرکل شورای اروپا روز چهارشنبه در واکنش به جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی در آمریکا از بقیه اعضای خانواده آنها گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیگر "رهبر اخلاقی " دنیا نیست و نمی تواند از طرف جهان آزاد سخن بگوید.
توربیورن یاگلند که به مسکو سفر کرده است در شبکه تلویزیونی نروژی تی وی 2 ( TV2 ) گفت " آنچه در مرز (آمریکا-مکزیک) می گذرد و در آنجا کودکان از والدینشان جدا می شوند نشان دهنده این است که او (ترامپ) دیگر رهبر اخلاقی کشورش یا دنیا نیست."
یاگلند گفت "او دیگر نمی تواند از طرف آنچه ما جهان آزاد می نامیم سخن بگوید." وی همچنین درباره خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت " این موضوع غیر منتظره نبود. "
وی افزود " این مثال دیگری است که نشان می دهد او نمی خواهد در معاهده های بین المللی و همچنین سازمان های بین المللی که اساس آنها همکاری است حضور داشته باشد. "
آمریکا روز سه شنبه خروج خود را از شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد و این شورا را به " ریاکاری " و " موضع گیری علیه اسرائیل " متهم کرد.

نظر شما