شناسهٔ خبر: 26227192 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن :

توسعه حوزه ریلی از مسیر بازار سرمایه می‌گذرد

خواجه نصیری گفت: بسترسازی برای رونق کسب و کار فعالان حوزه ریلی و بازار سرمایه از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت ریلی از دیرباز زمینه ساز توسعه و رشد صنعتی در کشور بوده است، اظهار کرد: با وجود چنین جایگاهی برای صنعت ریلی متاسفانه ورود برخی مشکلات از جمله کمبود نقدینگی و اعمال تحریم ها منجر شده تا سرمایه گذاری ها در این حوزه متناسب با جایگاه حوزه ریلی نباشد.

وی با بیان اینکه صنعت ریلی نیازمند 28 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است، گفت: نگاهی به وضعیت سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های اقتصادی از جمله حوزه ریل نشان می دهد که سهم عمده این سرمایه گذاری برای بازار پول و درصد کمی از آن به بازار سرمایه اختصاص دارد، این در حالی است که ظرفیت پتانسیل قابل توجهی در بورس وجود دارد.

خواجه نصیری تصریح کرد: عدم شناخت کافی متولیان نهادهای اقتصادی از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه، منجر به آن شده تا همواره سهم بازار سرمایه نادیده گرفته شود.

وی گفت: شرکت های سرمایه گذاری به عنوان تامین سرمایه پیشرو در تامین مالی صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی برنامه های گسترده و وسیعی را برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و همچنین توسعه و ارتقا این صنعت در آینده دارند.

این مقام مسئول گفت: شرکت های سرمایه گذاری معتقدند رقابت بر سر توسعه صنعت ریلی تاثیر بسزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه کشور دارد.

به گفته خواجه نصیری؛ تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به این حوزه در مقایسه با سایر خطوط حمل و نقلی و همچنین نگاه حمایتی مجلس و دولت به حوزه ریلی را ظرفیت مناسبی برای بستر سازی همکاری دو حوزه بازار سرمایه و ریل است.

وی افزود: ارتباط صنعت ریلی و بازار سرمایه گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و همچنین بستر سازی برای رونق کسب کار فعالان حوزه ریلی و بازار سرمایه خواهد بود.

خواجه نصیری، تنوع گسترده ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه را ظرفیتی مطلوب برای شرکت های ریلی برشمرد و یادآور شد: بخش عمده ای از مشکلات این صنعت به مشکلات ساختار مالی و نبود نقدینگی باز می گردد . در این راستا شرکتهای تامین سرمایه با اشراف خود به بازار سرمایه می توانند زمینه تامین مالی و بهبود ساختار مالی شرکتهای فعال حوزه ریلی را مهیا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما