شناسهٔ خبر: 26227051 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

لغو پخش دیدار فوتبال ایران- اسپانیا در ورزشگاه آزادی توسط دو خبرگزاری!

محمود صادقی: یك مملكت، چند دولت؟

گروه ورزشی: با وجود تبلیغات فراوان مبنی بر صدور مجوز پخش دیدار امشب ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی توسط مقامات مسئول در پایتخت، خبرگزاری‌های خاص اصولگرایان با انتشار خبری خود ساخته اعلام كردند این برنامه و پخش تلویزیونی این دیدار لعو شده است!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری‌های فارس و تسنیم در خبری 2 سطری و بدون ذكر نام منبع صادر كننده این اطلاعیه اعلام کردند: «به دلیل مشکلات زیرساختی دیدار امشب ایران و اسپانیا در رقابت‌های جام جهانی فوتبال در ورزشگاه آزادی پخش نخواهد شد. با توجه به عدم پخش این دیدار از مردم عزیز خواهشمندیم از مراجعه به استادیوم آزادی خودداری کنند.» این درحالیست که مجوزهای لازم برای پخش دیدار اسپانیا-ایران در استادیوم آزادی اخذ شده بود و روز گذشته بلیت فروشی انجام شده بود، بسیاری با در دست داشتن بلیت اجازه ورود به استادیوم را پیدا نکرده اند! محمود صادقی نماینده مردم تهران نیز با انتقاد از این اتفاق، توییت کرده که «استاندار مجوز صادر می‌کند، یگان ویژه مانع ورود مردم می‌شود!؛ یك مملكت چند دولت؟»

 
همچنین فاطمه سعیدی دیگر نماینده تهران در مجلس در توییتی نوشت: ‏آقای ‎روحانی اگر به دنبال کسانی هستید که تیشه به ریشه امید مردم می‌زنندو از آدرس غلط دادن برخی ناراحتید آدرس رابه شمامی‌دهم: تهران، ‎استادیوم‌آزادی، قلب مردم عاشق ‎تیم ‌ملی ایران


همچنین، دو عضو شورای شهر تهران نسبت به لغو نمایش دیدار دو تیم ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی تهران واکنش نشان دادند.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران با اشاره به جلوگیری از نمایش دیدار دوتیم ایران و اسپانیا در صفحه توئیتر خود نوشت: « با تشکر از استانداری تهران برای صدور مجوز پخش مسابقات جام جهانی در ورزشگاه آزادی و نیز تشکر از مدیر مجموعه ورزشی آزادی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها، به عنوان نماینده مردم از سایر مسئولین اعم از کشوری و انتظامی انتظار دارم تسهیل‌گر حضور مردم برای تماشای بازی ایران اسپانیا باشند. این عضو شورای شهر تهران همچنین تصویر نامه ای از محسن همدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران و دبیر شورای تامین استان تهران خطاب به رییس پلیس کشور را منتشر کرد که در آن از بلامانع بودن تماشای فوتبال در ورزشگاه ها خبر داده شده است.»
واکنش دو عضو شورای شهر به لغو نمایش فوتبال در آزادی

تصویر نامه ای که نظری منتشر کرد
محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در توئیتر خود نوشت: «برابر اطلاعی که دارم و مستند به تماس با معاون استاندار و مدیر مجموعه آزادی، استاندار محترم تهران و رئیس شورای تامین استان مجوز پخش فوتبال جام جهانی را صادر کرده است و در حال پیگیری موضوع هستم. حق شناس از هشتگ دانستن حق مردم است، در این توئیت خود استفاده کرده است.»

ساعتی پیش از آن، سایت تابناک در خبری با تیتر «‍زیرساخت‌های استادیوم آزادی آماده پخش بازی» نوشته بود: برای نخستین بار خانواده‌ها در استادیوم آزادی حضور می‌یابند تا بازی تیم ملی ایران و اسپانیا را در ورزشگاه تماشا کنند؛ اتفاقی که می‌تواند مقدمه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در بازیهایی باشد که در زمین چمن آزادی برگزار خواهد شد. پس از صدور مجوز شورای تامین استان تهران، استادیوم آزادی از روز گذشته (سه‌شنبه ۲۹ خردادماه) با نمایش بازی ایران و اسپانیا موافقت شده، هزاران قطعه بلیت به ارزش ۱۵ هزار تومان فروخته شده و با توجه به میزان استقبال از بلیت فروشی، تصور می‌شود که از این اتفاق استقبال شود. ۱۵ هزار صندلی در این استادیوم برای نمایش این بازی اختصاص یافته است و بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی روی پرده نمایش ۱۲۰۰ متر مربعی نمایش داده می‌شود و تا زمان این گزارش، اغلب این بلیت‌ها فروخته شده است. این تجربه تماشای خانوادگی فوتبال می‌تواند مقدمه حضور بانوان در سایر بازیهایی باشد که مستقیماً در مستطیل سبز استادیوم آزادی برگزار می‌شود و اگر جو این بازی مناسب باشد، احتمال اینکه مسئولان برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و مسابقات فوتبال متقاعد شوند، بسیار بالاست. بازی حساس ایران و اسپانیا، ساعت ۲۲:۳۰ امروز در ورزشگاه کازان شهر کازان سوریه برگزار می‌شود و مسئولان امر تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این بازی را آماده کرده‌اند و بر این اساس باید دید این اتفاق بدون مشکل رخ خواهد داد یا نه؟

برچسب‌ها:

نظر شما