شناسهٔ خبر: 26226938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رتبه پنجم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون، ۴۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد که با احتساب پرداخت های مستقیم این میزان به بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان رسید که رتبه پنجم کشور را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، امروز (30 خرداد) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان با حضور وزیر کشور گفت: یکی از طرح های بسیار موفق در سطح کشور در سال 95 و 96 که توانست به کمک صنایع به ویژه کوچک و متوسط بیاید، طرح رونق تولید بود.

 

وی افزود: گلستان توانست در این دو سال تسهیلات خوبی جذب کند که اشتغال یکی از اثرات این طرح بود. سال گذشته بیش از 7 هزار شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: سال گذشته، یکهزار و 84  واحد صنعتی، گردشگری و کشاورزی به بانک ها معرفی شدند که مبلغ تسهیلات پیش بینی شده بالغ بر یکهزار و 571 میلیارد تومان است.

 

وی با یادآوری برخی آمارهای مربوط به سال های 95 و 96 بیان کرد: سال 95 تعداد 413 واحد صنعتی مبلغ 477 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند که رتبه هفتم کشور را داشتیم.

 

قوانلو ادامه داد: از ابتدای سال 96 تا کنون، 424 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد که با احتساب پرداخت های مستقیم این میزان به بیش از 930 میلیارد تومان رسید که رتبه پنجم کشور را داریم.

 

وی گفت: در زمینه نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی، 102 طرح به بانک ها معرفی شد که 25 واحد بالغ بر62 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

 

نظر شما