شناسهٔ خبر: 26226904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

معرفی ۲۲۱ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانک های استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تاکنون یکهزار و ۶۰۲ طرح با ۲۲۱ میلیارد تومان با اشتغالزایی سه هزار و ۷۹۳ نفر در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی به بانک ها معرفی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، امروز (30 خرداد) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: طرح اشتغال روستایی را در دستور کار داریم که 400  میلیارد تومان برای ایجاد 6 هزار و 932 شغل اختصاص یافته است.

 

وی افزود: تاکنون یکهزار و 602 طرح با 221 میلیارد تومان با اشتغالزایی سه هزار و 793 نفر به بانک ها معرفی شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: تاکنون  میزان پرداختی ها 160 طرح به مبلغ 16 میلیارد تومان برای 373 شغل بوده است که از میانگین کشوری که حدود 6 درصد بوده، 4 درصد بیشتر است.

 

وی  گفت: در استان نخستین مشکل بحث تضامین است، کشاورزان فاقد سند هستند و در این زمینه مشکل دارند. اکثر پرونده ها در بانک ها مشکل چک برگشتی، تضامین و وثایق دارند.

 

مازندرانی درباره طرح اشتغال فراگیر و وضعیت استان افزود: در این طرح 427 میلیارد تومان تسهیلات به استان ابلاغ که توسط هشت بانک توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون 381 طرح به مبلغ 539 میلیارد تومان تشکیل پرونده شده و 292 طرح با 404 میلیارد تومان تسهیلات و اشتغالزایی دو هزار و 232 نفر به بانک ها ابلاغ شده  و 37 طرح موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی هم بیان کرد: سال گذشته 19.2 میلیارد تومان تسهیلات به استان داد شد که 14 میلیارد تومان آن جذب شده است. همچنین امسال 27.8 میلیارد تومان تسهیلات از سوی سه بانک در حال توزیع است.

 

وی درخصوص طرح کارورزی هم گفت: یکهزار و 344 واحد پذیرنده شناسایی و سه هزار و 21 متقاضی نیز در سامانه ثبت نام کرده اند که 821 نفرآن جذب این واحدها شده اند.

 

مازندرانی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار هم سهمیه ابلاغی به استان یکهزار و 1130 نفر بود که در همین زمینه 432 واحد پذیرنده شناسایی و این افراد به آنان معرفی شدند.

 

نظر شما