شناسهٔ خبر: 26226838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار یزد:

نظارت بر قیمت ها افزایش می یابد

یزد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار یزد گفت: وضعیت بازار این استان هر چند در مقایسه با سایر استانها بهتر است ولی باید نظارت بر قیمت ها در یزد هم افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علی زینی وند، روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تقدیر از دستگاههای نظارتی ، امنیتی و اطلاعاتی و راه آهن استان در هفته های اخیر در کنترل بازار افزود: تشدید نظارت ها موجب قطع دست دلالان و گرانفروشان و محتکران خواهد شد.
وی افزود: پشت صحنه نوسانات بازار ، ردپای عده ای رانت جو دیده می شود که همواره به دنبال ثروت های بادآورده هستند به همین دلیل باید با آنها بیرحمانه برخورد شود .
معاون استاندار یزد تصریح کرد: اصناف ، جهاد کشاورزی ، دامپزشکی ، صنعت و معدن و تجارت و دستگاههای مرتبط در برخورد با واحدهای متخلف در عرضه گوشت گران و مرغ با وزن بالا جدی تر باشند.
زینی وند با اشاره به متعادل شدن قیمت مرغ در استان گفت: در این خصوص باید کمیته ای برای کنترل قیمت و عرضه تشکیل شود تا بر حذف دلالان ، مسائل بهداشتی و عرضه مرغ سایز (با وزن مناسب و 2.2 کیلوگرم ) تمرکز داشته باشد.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم تشکیل جلسات کمیسیون تنظیم بازار خاطرنشان کرد: قیمت برخی کالاهای اساسی می بایست به صورت آزاد و بر اساس بازار عرضه و تقاضا تعیین می شد که با پیگیری های استان یزد این مصوبه لغو شد و باید در کمیسیون تنظیم بازار قیمت گذاری ها انجام شود.
این مسئول گفت: در حال شناسایی چالش های استانی هستیم که می تواند در آینده به چالش های کشوری تبدیل شود و از سوی دیگر شناسایی میزان وابستگی ها و اتفاقات بعد از برجام در استان تدوین شده که بزودی تکمیل می شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان و دبیر ستاد تنظیم بازار استان یزد در این جلسه گفت: با توجه به توزیع به موقع برخی اقلام اساسی در ایام ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب ، بازار در حال آرام شدن است.
سید جمال سجادی افزود: در طرح ضیافت ماه رمضان ، استقبال بسیار خوبی از بازارچه ها و کالاهای ارائه شده با قیمت های مناسب ارائه شد .
مدیر تعاون روستایی استان هم گفت: با وجودی که کالاهای اساسی تنها در دو بازارچه در بلوار دانشجو و بلوار مدرس ارائه شده بود استقبال خوبی انجام شد ولی به دلیل طوفان شب نوزدهم ماه رمضان ، خسارت زیادی دیدیم.
علی جهازی افزود: در این بازارچه ها ، مقدار زیادی رطب ، برنج تایلندی ، برنج دانه بلند ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز و سایر اجناس توزیع شد و روند توزیع کالاهای باقیمانده همچنان ادامه داد.
در ادامه جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد درباره وضعیت بازرسی ها در طرح ضیافت گفت: در این طرح 11هزار و 236 مورد بازرسی انجام شده که 428 پرونده به ارزش یک میلیارد و 476 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
محمدرضا علمدار یزدی تصریح کرد: هم اکنون روند بازار در قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ رو به کاهش است و رشد قیمت گوشت گوسفند هم متوقف شده است که عمده دلیل آن اتمام ماه رمضان ، مبارزه جدی با قاچاق گوشت و افزایش واردات اعلام می شود.
در پایان این جلسه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: در راستای اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در سطح کشور و کنترل و نظارت بر اقلام خوراکی و مایحتاج مردم بویژه کالاهای مورد مصرف مردم در ماه مبارک رمضان از جمله افزایش قیمت میوه در یزد ، گشتهای مشترکی در استان انجام دادیم.
غلامرضا سالاری افزود: باید تمام نظارتها با تکیه بر کنترل قیمت ها و مبارزه با متخلفان باشد در عین حال بهداشت کالاهای اساسی از جمله انواع گوشت در اولویت بوده و خواهد بود.
1968 / 6197

نظر شما