شناسهٔ خبر: 26226616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

خداحافظی با موس های قدیمی

در میان گجت های هوشمندی که در سال جاری میلادی روانه بازار شد، گجتی متفاوت جایگزین موس های تولید شده، بود که در نوع خود بسیار جالب است. این موس قادر به انجام 30 کار مختلف است.

صاحب‌خبر -
موس به عنوان یکی از وسایل جانبی رایانه‌ها و لپ تاپ هاست که ارتباط بین اجزای مختلف رایانه را تسهیل می‌کند. اما از پیشرفت تکنولوژی عقب نمانده و شرکت‌های سازنده با اعمال تغیرات در ساختار و ظاهر آن سعی می‌کنند تا نیاز‌های متنوع کاربران را برآورده سازند. اکنون جایگزین جدید و متفاوتی برای موس وایرلس ابداع شده است.
 

در فیلم‌های علمی و تخیلی شاهد استفاده از وسایل و ابزار‌هایی هستیم که عجیب و غیرواقعی به نظر می‌رسند. اما اکنون مهندسان رایانه آلمانی موفق به ساخت گجت متفاوتی شده اند که با وایرلس یا بلوتوث ارتباط برقرار کرده و می‌تواند با حرکات دست و همانند فیلم‌های علمی تخیلی به سیستم رایانه متصل شود.
 
 
خداحافظی با موس های قدیمی


این گجت بسیار حساس بوده و با کوچکترین حرکت دستی می‌تواند مسیر خود را تغییر دهد برخلاف موس‌ها که بایستی چندین بار روی آن‌ها کلیک کرد. از دیگر قابلیت‌های این گجت جدید می‌توان به انجام بیش از ۳۱ حرکت اشاره کرد، در صورتی که با موس تنها حرکات انگشت شماری را می‌توان انجام داد. این گجت جدید با قیمتی در حدود ۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.


این کمپانی آلمانی در ادامه اعلام که به دنبال نوآوری در استفاده از کیبورد و سایر وسایل جانبی رایانه‌ها است. از جذابیت‌های این گجت می‌توان به افزایش یا کاهش صدا اشاره کرد. برای اینکه صدای لپ تاپ زیاد شود به سادگی می‌توان با بلند کردن دست به سمت بالا صدا را افزایش داد یا برعکس با فرو بردن دست به سمت پایین، صدای لپ تاپ را کاهش داد.
منبع: مهر

نظر شما