شناسهٔ خبر: 26226474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد پاپ از اقدام دولت ترامپ در جدا کردن مهاجران از اعضای خانواده‌هایشان

رهبر کااتولیک‌های جهان با انتقاد از اقدام دولت ترامپ در جدا کردن مهاجران از اعضای خانواده‌هایشان در مرز مکزیک، گفت: عوام‌گرایی راه‌حل بحران مهاجران نیست.

صاحب‌خبر -

انتقاد پاپ از اقدام دولت ترامپ در جدا کردن مهاجران از اعضای خانواده‌هایشانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرگزاری رویترز، ضمن انتقاد از اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در جدا کردن مهاجران از اعضای خانواده‌هایشان در مرز میان این کشور با مکزیک، اعلام کرد عوام گرایی (پوپولیسم) راه حل بحران مهاجران نیست.

پاپ فرانسیس ضمن اعلام حمایت از اظهارات اسقف های کاتولیک آمریکا درخصوص جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان، گفت: آسان نیست، اما عوام گرایی راه حل (بحران مهاجران) نیست. اسقف های کاتولیک آمریکا اقدام غیرانسانی دولت ترامپ در قبال مهاجران را بر خلاف ارزش های کاتولیک ها و «غیراخلاقی» توصیف کرده اند.

رهبر کاتولیک های جهان در این مصاحبه همچنین درباره موفقیت گفتگوها با چین برای دستیابی به توافقی تاریخی درخصوص انتصاب چندین اسقف در این کشور ابراز امیدواری کرد. پاپ فرانسیس افزود ممکن است وی استعفای شمار بیشتری از اسقف های شیلی را به دلیل افشای رسوایی جنسی آنها بپذیرد.

پاپ فرانسیس همچنین در واکنش به انتقاد کاتولیک های محافظه کار که معتقد هستند او در تفسیر آموزه هایش بسیار لیبرال است، از نحوه رهبری اش در کلیسای کاتولیک رم دفاع کرد.

رهبر کاتولیک های جهان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد قصد دارد زنان بیشتری را در پست های مهم در دولت واتیکان منصوب کند.

انتهای پیام/

واکنش رهبر کاتولیک‌های جهان به اقدامات غیرانسانی دولت ترامپ در قبال مهاجران

نظر شما