شناسهٔ خبر: 26226188 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعتراض برزیل توسط فیفا رد شد

ایرنا : فدراسیون فوتبال برزیل با ادعای عدم استفاده از کمک داور ویدویی در دو صحنه مشکوک دیدار نخست این تیم مقابل سوئیس، نامه ای اعتراضی به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ارسال کرد که پس از بررسی، با اعلام این نهاد درخواست سلسائو در خصوص شفاف سازی در موارد مذکور تایید نشد.

صاحب‌خبر -

روزنامه مارکا اسپانیا گزارش داد، بر این اساس، فیفا با تایید استفاده صحیح از این فناوری در جریان دیدار مذکور که در نهایت با تساوی ۱ - ۱ به پایان رسید، در نامه ای تصریح کرد: فیفا تا اینجای کار بی نهایت از سطح داوری بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ و اجرای فناوری کمک داور ویدویی توسط قاضیان میدان رضایت داشته و این فناوری به طور کلی در بین اعضای این نهاد مورد پذیرش قرار گرفته است.

فیفا در این نامه به رغم عدم پذیرش درخواست فدراسیون فوتبال برزیل مبنی بر در اختیار قرار دادن مکالمات مابین داور میدان و اتاق کنترل کمک داوران ویدویی، تایید کرد که تمام صحنه های بحث برانگیز دیدار توسط اپراتورها به دقت بازبینی شده است؛ در واقع به زعم فیفا این کار علاوه بر اینکه تجاوز به حریم خصوصی داوران محسوب می شود، با قوانین فیفا نیز منافات دارد.

این نهاد (فیفا) در پایان با اذعان به وجود عقاید و نظرهای متفاوت در امر داوری، تاکید کرد که نمی توان در مورد تک تک صحنه های رخ داده در یک بازی اظهار نظر کرد.

 

نظر شما