شناسهٔ خبر: 26226016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

بهره برداری از راه روستایی سلوبلم به گردنه پشتکوه

بندرعباس ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از بهره برداری راه روستایی سلوبلم به گردنه پشتکوه در شهرستان بندرعباس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمز گان ، غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت:  احداث پروژه مذکور به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن آن از آرزوهای دیرین مردم منطقه پشتکوه بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد.

وی گفت: طول این پروژه ۶ کیلومتر است و با اعتبار هزینه شده ۲۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 شیری با بیان اینکه عرض این راه روستایی ۶ متر و ضخامت آسفالت به‌کار رفته در آن ۵ سانتی‌متر است، افزود: در این ‏عملیات از آسفالت گرم استفاده شده است.‏

وی ادامه داد: طول کل راههای روستایی شهرستان بندرعباس ۱۷۷۴ کیلومتر است که ۹۷۲ کیومتر آن تا کنون آسفالت شده و ۸۰۱ کیلومتر آن خاکی می باشد. و بر اساس اولویت بندی انجام شده و تفکیک طول راههای خاکی و فاقد آسفالت ۱۶۰ کیلومتر راه خاکی و فاقد آسفالت این شهرستان برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در اولویت اجرایی اداره کل راه و شهرسازی در قالب طرح آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر دوم قرار گرفته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: با ‏اتمام این عملیات، ۱۷۷۱ خانوار از نعمت آسفالت مناسب بهره‌مند می گردند. ‏

شیری در پایان عنوان کرد: پایین بودن شاخص برخورداری از آسفالت در راه‌های روستایی هرمزگان، توجه به احداث راه‌های روستایی را در اولویت قرار داده، از این رو بازگشایی و آسفالت راه‌های روستایی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل، با شدت در حال اجرا است.

نظر شما