شناسهٔ خبر: 26225992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

سرانه مدارس خراسان شمالی ۴۸ درصد از میانگین کشوری عقب است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: سرانه مدرسه در استان، ۴۸ صدم درصد مترمربع از میانگین کشوری عقب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی ظهر چهارشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برای رفع عقب ماندگی سرانه مدرسه در خراسان شمالی تلاش بیشتر نیاز است، اظهار کرد: در حال حاضر۷۰ درصد از ساخت و سازهای فضاهای آموزشی استان مربوط به تخریب و نوسازی مدارس قدیمی است.

صالحی افزود: با این وجود اهتمام بیشتر در جهت افزایش مدارس جدید و دیگر فضاهای آموزشی در خراسان شمالی ضرورت دارد.

وی بیان کرد: با مشارکت خیران مدرسه ساز در خراسان شمالی، میزان کمک ها در یک دهه اخیر از ۳۲۰ میلیون تومان به ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

استاندار خراسان شمالی همچنین بر حذف مدارس خشتی و گلی و کاهش کلاس های تخریبی در استان تاکید کرد و گفت: تخریب و ساخت مدارس جدید در استان هایی که از قدمت فرهنگی تاریخی برخوردار بوده، مشکل است چرا که به طور متوسط به ازای هر ۱۰ متر مربع ساخت تنها سه متر مربع فضای آموزشی افزایش و مابقی جایگزین مدارس تخریبی می شود.

صالحی به افزایش اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: به منظور ساخت مدرسه و حذف مدارس خشتی و گلی اعتباری بالغ بر۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که در ۶ سال اخیر ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این میزان اعتبار افزوده شد.

وی اظهار کرد: باتوجه به خسارت هایی که زلزله اردیبشهت ماه سال گذشته به مدارس مرکز استان وارد آورد، همچنان برای تکمیل و بهره برداری از مدارس ۸۹ میلیارد تومان اعتبار  نیاز است.

استاندار خراسان شمالی همچنین به مشارکت ۳۰ درصد بانوان خیران مدرسه ساز این استان اشاره کرد و گفت: حضور بانوان خیر مدرسه ساز به معنای مشارکت خانواده ها در این امر مهم و پسندیده است.

صالحی در ادامه اعلام کرد: تا کنون ۹۰ روستا برای اجرای طرح هر روستا یک کتابخانه اعلام آمادگی کرده اند و از خیران مدرسه ساز می خواهم برای تجهیز منابع این کتابخانه ها کمک کنند.

نظر شما