شناسهٔ خبر: 26225928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سازمان‌های حقوق بشر خواستار آزادی روحانی انقلابی بحرین شدند

نهادهای حقوق بشر جهانی خواستار آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق و توقف محاکمه وی به جرم تلاش برای براندازی رژیم ‌آل‌خلیفه و جاسوسی برای قطر شدند.

صاحب‌خبر -
سازمان‌های حقوق بشر خواستار آزادی روحانی انقلابی بحرین شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سی‌وچهار سازمان حقوق بشر جهانی در بیانیه‌ای مشترک به مسؤولان آل‌خلیفه خواستار توقف محاکمه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و آزادی بدون قید و شرط وی همراه با اسقاط تمامی اتهام‌ها شدند.
 
نهادهای حقوق بشر جهانی در این بیانیه تاکید کردند که شیخ علی سلمان پس از محکومیت به تحمل چهارسال حبس به جرم سخنان سیاسی، به تازگی اتهام جدیدی را به وی وارد ساختند که نه تنها فاقد وجاهت قانونی است بلکه با انگیزه‌های سیاسی بوده و ممکن است که وی حتی به اعدام نیز محکوم شود.
 
در این بیانیه آمده است: احتمال صدور حکم اعدام شیخ سلمان در روز پنجشنبه زیاد است زیرا دادگاه جنایی خواستار اعمال شدیدترین مجازات در حق این فعال حقوق بشری شده است.
 
نهادهای حقوق بشری همچنین با انتقاد از سوء استفاده مسؤولان بحرینی از دستگاه قضا برای تحت پیگرد قرار دادن فعالان و آزادی‌خواهان افزودند: دادرسی ناعادلانه شیخ علی سلمان نقض آزادی بیان و تعدّی به حقوق جمعیت‌های فعال حقوق بشری و نشان دهنده بحران دموکراسی در بحرین است.
 
 
 

نظر شما