شناسهٔ خبر: 26225910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

مدیر تعزیرات تهران خبر داد:

۲۰۰ پرونده درباره گرانی خودرو منجر به صدور حکم شد

عصر خودرو- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از ۴۸۰ پرونده‌ای که درخصوص گرانی خودرو به تعزیرات ارسال شده، ۲۰۰ پرونده منجر به صدور حکم شده است و بقیه هم رسیدگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی اسفنانی در حاشیه نشست بررسی علل افزایش قیمت خودرو افزود : در این جلسه مقرر شد شرکت های خودرویی که قرارداد پیش فروش با مشتریان تنظیم کرده اند، به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت تعزیرات بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با آنها برخورد می کند.
وی گفت : سازمان امور مالیاتی هم مکلف شد از کسانی که در خصوص گرانی خودرو دریافتی ها و درآمدهای کلان داشته اند، مالیات بگیرد.
اسفنانی افزود: بنا به اظهارات مسئولان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران 2هزارو 200 فقره پرونده در خصوص خودرو تشکیل شده که 480 مورد آن به تعزیرات ارسال شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: ما در تعزیرات شعب رسیدگی کننده به تخلفات گرانی خودرو را به 4 شعبه افزایش داده ایم و هر پرونده ای که برای ما مسجل شود گرانفروشی رخ داده است رسیدگی می شود.
وی افزود : تمهیداتی صورت گرفت که برای خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان کاهش قیمت صورت گیرد و امیدواریم با تمهیدات دیگر دولت، سازمان تعزیرات و قوه قضاییه شاهد فروکش کردن التهابات خودرو باشیم و قیمت ها به حالت مطلوب برگردد.
اسفنانی گفت : چندی پیش از یکی از مصاحبه های بنده برداشت غلطی شده بود مبنی بر اینکه برخی فکر می کردند که ما رسیدگی به تخلفات در تعزیرات را منوط به شکایت شاکیان می دانیم در حالی که چنین چیزی نیست و حتی اگر شاکی هم نباشد ما به وظایف نظارتی خود در خصوص کنترل بازار عمل می کنیم اما اگر کسی هم شکایت کرد رسیدگی می کنیم.

دانلود با کیفیت

نظر شما