شناسهٔ خبر: 26225789 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هله هوله‌های سالم

بهترین تنقلات سالم و خانگی برای دیدن جام جهانی

این روزها و با داغ شدن تنور مسابقات جام جهانی فوتبال، نیاز به تنقلات مقوی و سالم بیش از پیش حس می‌شود. در این مطلب به شما طرز تهیه تنقلات خانگی برای کودکان، میان وعده‌های خوشمزه، میان وعده‌های لاغر کننده، میان وعده رژیمی، میان وعده کودکان و میان وعده خوشمزه و سبک معرفی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرویس سبک زندگی فردا؛ محدثه انسی‌نژاد: اگر این روزها به دنبال تهیه یک هله هوله‌های سالم برای دورهمی‌های فوتبالی‌ خود هستید یا می‌خواهید طرز تهیه میان وعده‌های خوشمزه را بدانید یا به دنبال انواع هله هوله، تنقلات مفید برای کودکان، تنقلات خانگی برای کودکان، تنقلات سالم برای کودکان، تنقلات مفید، تنقلات خانگی، تنقلات خوشمزه، میان وعده‌های رژیمی، میان وعده‌های لاغر کننده، میان وعده کودکان و میان وعده‌ای خوشمزه و سبک هستید که آن‌ها را جایگزین هله هوله‌های مضر کنید، پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

بهترین تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

این روزها یکی از تفریحات اصلی خانواده‌های ایرانی تماشای فوتبال و مسابقات جام جهانی روسیه است. معمولا در دورهمی‌های فوتبالی حتما تنقلات و چیپس و پفک پیدا می‌شود، به خصوص بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران. در ادامه برای جمع‌های فوتبالی شما خوراکی‌های سالم و متنوعی را پیشنهاد می‌دهیم.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

گندمک یک خوراکی خوشمزه و محبوب

حتما بسته‌های آماده گندمک را در مغازه‌ها دیده‌اید یا در کودکی وقت رفتن به سینما برایتان جرقه خریده‌اند اما شما به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. برای تهیه گندمک ابتدا یک پیمانه گندم را به مدت ۴۵ دقیقه در آب بپزید تا خوب مغز پخت شود. بعد گندم‌ها را با آب سرد آبکشی کنید تا نشاسته آن گرفته شود و روی یک سطح مسطح در مجاورت هوا قرار دهید. پس از اینکه گندم‌ها کاملا خشک شدند، یک بخش از گندم‌ها را درون یک صافی بریزید و در روغن غوطه ور کنید تا پف کنند. یادتان باشد که گندم‌ها نباید زیاد تغییر رنگ دهند. در پایان می‌توانید آن‌ها را با شکر یا نمک طعم دار کنید. گندمک برای کودکان و نوجوانان که در سن رشد هستند، بسیار مناسب است.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

برنجک نوستالوژی‌ای از برنج‌های قدیم

برای درست کردن برنجک فقط کافی است چند پیمانه برنج را به مدت چند ساعت خیس کنید و بعد از اینکه به صورت کامل خشک شد در یک تابه کمی روغن بریزید و آن را تفت بدهید تا پف کند. نوع دیگری از طرز تهیه برنجک این است که یک پیمانه برنج را طبق معمول همیشه با آب و نمک بپزید و سپس آن را آبکش کنید. بعد به مدت ۲۴ ساعت در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. در آخر برنج‌ها را به مقدار کم درون توری بریزید و در روغن سرخ کردنی که ترجیحا بهتر است کنجد باشد، غوطه‌ور کنید. حال می‌بینید که برنج‌ها بلافاصله پف خواهند کرد. یادتان باشد که برنج‌ها نباید تغییر رنگ دهند. می‌توانید بنا به ذائقه برنجک‌تان را با نمک شور یا با شکر شیرین کنید. برنجک به همراه گردو ترکیب خوشمزه‌ای را برای لحظات فوتبالی شما می‌سازد.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

آجیل سویا سرشار از کلسیم

سویا کلسیم زیادی دارد و به جذب این ماده برای استخوان‌هایتان نیز کمک می‌کند. آجیل سویا در طعم‌های مختلف نمکی، گلپر، ترش و فلفلی عرضه می‌شود. به دلیل وجود میزان بالای املاح معدنی مانند؛ پتاسیم، کلسیم، فسفر و گوگرد این آجیل باعث حفظ تعادل عصبی می‌شود و بدنتان را از ابتلا به عفونت دور نگه می‌دارد. از مزایای دیگر آجیل سویا می‌توان به کاهش کسترول خون و کمک به سلامت قلب اشاره کرد.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

اگر دیابت دارید مخلوط کنجد و شاهدانه بخورید

کنجد و شاهدانه را جایگزین خوراکی‌های شیرین کنید. می‌توانید آن‌ها را به صورت خام تهیه کنید و در خانه برشته کنید. کنجد و شاهدانه باعث افزایش قوای جسمی شده، به آرامش اعصابتان کمک می‌کند و تقویت کننده حافظه است. این دانه‌های مقوی برای مستحکم کردن استخوان‌ها بسیار مفید هستند. علاوه بر این کنجد به تنهایی دارای زینک است و با خوردن آن دیگر نیازی به مصرف قرص‌های آن ندارید.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

با چیپس هویج سرکه‌ای طعم تازه یک چیپس را حس کنید

چیپس‌های خانگی را جایگزین چیپس‌های مضر بازاری کنید. یکی از گزینه‌ها تهیه چیپس هویج سرکه است. برای تهیه این چیپس به سه عدد هویج، ۱/۲ فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید، ۱/۲ فنجان آب، ۱ بوته سیر، پوست کنده و له شده، ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه، ۶ قاشق سوپ خوری عسل و ۱ عدد فلفل تند چیلی نیاز دارید. هویج‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش بدهید و در بخار پز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه می‌پزیم. بقیه مواد را در یک ماهی‌تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید. مخلوط داغ را با گذارندن از صافی روی ورقه‌های هویج بریزید و درب ظرفتان را ببنید. هویج‌ها را چند ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید. چیپس شما آماده است.

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

چیپس کدو سبز یک میان وعده خوشمزه

برای تهیه این چیپس به چهل دقیقه زمان نیاز دارید. فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید و دو سینی فر را با اسپری مخصوص چرب کنید. ۲ عدد کدو سبز را به شکل اریب و نازک برش داده و با ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون و ۱/۴ ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و پودر سیر مخلوط کنید. یک ردیف از کدوها را در سینی فر بچینید. به مدت ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا کدوها پخته شود، سپس درجه فر را روی ۳۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید در فر بماند. وقتی لکه‌های قهوه‌ای روی کدوها نمایان شد یعنی چیپس شما آماده است.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

چیپس سیب زمینی شیرین، طعم دار و فوری

این چیپس را در مدت ۲۴ دقیقه می‌توانید بپزید. ابتدا فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس یک عدد سیب زمینی درشت و پوست کنده را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید. سینی فر را با روغن چرب کنید و یک ردیف سیب زمینی روی آن بچینید. روی سیب‌زمینی‌ها را هم با اسپری کمی روغن بپاشید. تا زمانی که سیب زمینی‌ها کاملا طلایی شوند، آن‌ها را درون فر بپزید. سپس سیب‌زمینی‌ها را برعکس کرده و دوباره داخل فر قرار دهید. وقتی طلایی شدند آن‌ها را از فر خارج کنید. داخل کاسه‌ای ۱/۲ قاشق چای‌خوری زیره آسیاب شده، ۱/۴ قاشق چای‌خوری شکر، پودر فلفل و نمک را با هم ترکیب کنید و روی چیپس‌ها بریزید. چیپس شما آماده است.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

فالوده سیب یک میان وعده خوشمزه برای کودکان

برای تهیه این فالوده یک عدد سیب سفت را رنده کنید و بعد با مقداری گلاب، زعفران و میزان کمی شکر مخلوط کنید. این فالوده برای تمدد اعصاب بسیار مفید است. علاوه بر این برای کودکانی که علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، بسیار توصیه شده است. این فالوده خاصیت خون‌سازی دارد و باعث سلامت قلب و مغز می‌شود.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

سالاد سبزیجات یک میان وعده رژیمی

کاهو، هویج رنده شده و ذرت را با هم ترکیب کنید و مقداری روغن زیتون یا زیتون به آن اضافه کنید. برای طعم دار کردن آن می‌توانید از آبلیمو هم استفاده کنید. بنا به ذائقه می‌توانید مواد دیگری به سالادتان اضافه کنید. این سالاد آب بدنتان را تامین می‌کند و باعث شادابی پوست شما می‌شود. یادتان باشد که در تهیه این سالاد از سس به هیچ عنوان استفاده کنید. مصرف این سالاد به کسانی که در رژیم هستند توصیه می‌شود.

 

۱۰ تنقلات سالم و خانگی مخصوص دیدن جام جهانی

 

پاپ کورن‌های طعم‌دار یک پیشنهاد هیجان انگیز

طرز تهیه پاپ کرن بسیار ساده است، فقط کافی است که با مقداری نمک و روغن آن را درون یک قابلمه دردار بپزید. اما طرز تهیه پاپ کورن‌های طعم دار را شاید کمتر کسی بلد باشد. برای تهیه پاپ کورن کره‌ای فقط کافی است که به جای روغن در قابلمه‌تان کره بریزید و بعد از آماده شدن پاپ کورن مقدار کمی کره را روی آن رنده کنید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ‌کورن‌ لیمویی مقداری آب لیمو را با کره مخلوط کنید و پس از آماده شدن پاپ کورن‌ها روی آن بریزید و داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ کورن‌های شکلاتی مقداری پودر کاکائو و شکر را داخل یک کیسه کاغذی مخلوط کنید و روی پاک کورن‌های داغ بریزید. اگر به طعم‌های ترش علاقه‌مند هستید، مقداری سرکه و نمک را با کره مخلوط کنید و پس از آماده شدن پاک کورن روی آن بریزید و سپس پاک کورن‌ها را طبق دستور همیشگی داخل فر گرم قرار دهید. برای تهیه پاپ کورن گوجه‌ای از گوجه خشک شده یا سس گوجه می‌توانید استفاده کنید. برای خشک کردن سس گوجه آن را داخل فر یا زیر نور خورشید قرار دهید. سپس پاپ کورن‌ها را داخل یک کیسه کاغذی (همان کیسه‌های کاغذی که در قدیم میوه‌ها را داخلش می‌ریختند) یا یک ظرف دردار بریزید و پودر گوجه را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. لحظات شادی را برایتان آرزومندیم.

نظر شما