شناسهٔ خبر: 26225521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تارنمای بریتانیایی:

برای مقابله با تند باد تیم ایران چتر کافی نیست

تهران-ایرنا- جادوی ایران برای تبدیل کردن کوچکترین تعلل، تردید و حماقت اسپانیایی ها به نتیجه ای باب میل خود؛ به هیچ عنوان غافلگیرکننده نیست؛ در واقع لقب «توفان» شاید به درستی بر قامت ملی پوشان ایران ننشیند، اما آن ها «باد شدیدی» هستند که برای روبه رو شدن با آنان چتر کفایت نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای (itsroundanditswhite) روز چهارشنبه و در آستانه تقابل اسپانیا و ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه نوشت: اگر تمام بازی های جام جهانی 2018 را از ابتدای آن پیش بینی می کردید، قطعا بازی اسپانیا و ایران که در ورزشگاه 45 هزار نفری «کازان» برگزار می شود، برای شما کار راحتی محسوب می شد. اسپانیا به فرض ناکام ماندن دوباره «کریستیانو رونالدو» برای درخشش در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان، شانس اول صعود از مرحله گروهی محسوب می شد. در این بین ایران نیز برای زنده نگه داشتن امیدهای ضعیف خود، به دنبال کسب یک تساوی مقابل مراکش بود.
با این حال به رغم تمام فرضیه ها، رونالدو درخشان ظاهر شد و با فروپاشی اعتماد به نفس «دخه آ» و لاروخا با یک پنالتی، یک اشتباه و یک ضربه آزاد بی نقص در برابر اسپانیا هت تریک کرد. این در حالیست که آخرین گل او در این بازی در دقایق پایانی بازی، باخت را برای پرتغالی ها به یک تساوی ارزشمند تبدیل کرد.
و حالا اسپانیایی ها که در آشفتگی ناشی از اخراج ناگهانی سرمربی خود به سر می برند، تحت فشارترین تیم گروه محسوب می شوند.
در سوی مقابل، ایران استعدادهایی کلاس جهانی زیادی در اختیار ندارد، علاوه بر این بدنبال اقدام شرکت آمریکایی نایک و عدم فراهم آوردن کفش ورزشی برای بازیکنان این تیم به دلیلی تحریم های سیاسی علیه تهران، تیم ملی ایران اسپانسر مالی نیز ندارد. با این حال، تمام دارایی این تیم و البته تمام آنچه «کارلوس کی روش» سرمربی سطح بالایش به شاگردان خود تزریق کرده است، اراده ای آهنین، عزمی راسخ و فداکاری بی بدیل برای هدفی مشخص است.
با این حال، مسلما آنچه گفته شد در برابر استعداد و مهارت بازیکنان اسپانیا کافی نخواهد بود، اما تیم ملی برای یافتن یک روزنه و گشودن شکاف اعتماد به نفس اسپانیا، خواهد جنگید. این در حالیست که هیه رو در تلاش است تا این شکاف را با گل دقایق ابتدایی و بردن بازی به خوابی زودهنگام پر کند و اگر نقشه لاروخا نگیرد، فاجعه به بار می آید.

* ایران
شانس روی خوبش را به تیم ملی ایران نشان داد، آن ها در پایان 90 دقیقه تلاش در نهایت با گل به خودی دقیقه 95 مدافع تیم مراکش نخستین بازی خود را با یک پیروزی شیرین پشت سر گذاشتند و نعره شیرهای اطلس را در این تورنمنت خاموش کردند.
تاکتیک کی روش پرتغالی تغییر نمی کند؛ اگر اتوبوس را مقابل مراکش پارک می کرد، برای مواجهه با اسپانیا بنزین باک اتوبوس ته می کشید.
«علیرضا جهانبخش» وینگر 24 ساله باشگاه آلکمار هلند پس از به ثمر رسیدن گل ایران، لنگان لنگان به بازی ادامه داد. با این وجود، اشتیاق او پس از اتمام دیدار و لحظه شماریش برای رویارویی با اسپانیایی ها و همچنین عدم انتشار اخبار هشدار دهنده در مورد او از کمپ تیم ملی ایران حاکی از رو به راه بودن وضعیت اوست. ایران کاملا آماده و مشکل همچنان برای اسپانیا به قوت خود باقی است.

*اسپانیا
«فرناندو هیه رو» سرمربی تیم در وضعیتی قرار دارد که هر دو لقب تیم ملی اسپانیا به خوبی روی او می نشیند. رنگ رخسار لاروخا مطمئنا از خشم از دست دادن سه امتیاز دیدار مقابل پرتغال، آن هم فقط و فقط به خاطر عدم توانایی در مهار کردن یک بازیکن، هنوز سرخ است. حق با شماست آن بازیکن با نهایت احترام به هواداران «لیونل مسی»، «کریستیانو رونالدو» بهترین بازیکن جهان بود. اما تقریبا تمام 22 بازیکن حاضر در زمین بازی او را به خوبی می شناختند، علاوه بر این او 33 سال سن دارد؛ تیم اسپانیا باید رونالدو را مهار می کرد و «داوید دخه آ» هم نباید گل دوم را به این راحتی می خورد.
در سوی مقابل، لقب دیگر این تیم 'خشمگین' هاست، لقبی که به مانند سرخ ها کاملا با آنان مطابقت دارد؛ آن ها اسپانیایی هایی مغرور و جنگجو هستند.
با این حال، ملی پوشان ایران، نه توفان اما باد شدیدی هستند که برای روبه رو شدن با آن ها چتر کفایت نمی کند.

*پیش بینی
بگذارید اینگونه این موضوع را مطرح کنیم؛ جادوی ایران برای تبدیل کردن کوچکترین تعلل، تردید و حماقت اسپانیایی ها به نتیجه ای باب میل خود؛ به هیچ عنوان غافلگیرکننده نیست. در واقع تیم ملی ایران هیچ دلیلی برای الهام گرفتن از سرمربی تازه وارد و موقت اسپانیا ندارد؛ آن ها به ندرت او را می شناسند، اما تمامیشان بازیکنان حرفه ای رده بالا و استعداد هایی با کلاس جهانی هستند که فقط نیاز دارند تا کمی در آینه بنگرند.
بسته به آنچه در 15 دقیقه ابتدایی بازی رخ خواهد داد، نتیجه یا 5 – صفر به سود اسپانیا و یا با تساوی 1 – 1 به پایان می رسد.
ورزشی**3991**1368

نظر شما