شناسهٔ خبر: 26225446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار سلماس:

سن ابتلا به اعتیاد در سلماس به مرحله نوجوانی رسید

ارومیه - فرماندار سلماس گفت: با توجه به پایین آمدن مصرف موادمخدر در سنین ۱۵ تا ۱۹ سال، باید موارد آموزشی و پیشگیری از آن ‌را در سنین نوجوانی آموزش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی اسغری عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: براساس آماری که به دست آمده، ۹۵درصد درگیری و گروگانگیری، ۶۷درصد زندانیان، ۶۵درصد همسر آزاری، ۵۵درصد طلاق، ۲۵درصد قتل، ۲۰درصد جرائم منکراتی، ۱۷درصد تصادفات جاده ای، ۱۰درصد جرائم مالی و اقتصادی ماحصل اعتیاد در کشور است.

وی با بیان اینکه اعتیاد چالش بزرگ ۱۷۰ کشور بوده و باید برای پیشگیری و مبارزه با آن اقداماتی انجام گیرد ادامه داد: براساس آماری که به دست آمده، ۹۵درصد درگیری و گروگانگیری، ۶۷درصد زندانیان، ۶۵درصد همسر آزاری، ۵۵درصد طلاق، ۲۵درصد قتل، ۲۰درصد جرائم منکراتی، ۱۷درصد تصادفات جاده ای، ۱۰درصد جرائم مالی و اقتصادی ماحصل اعتیاد در کشور ما است.

فرماندار سلماس با بیان اینکه استفاده از مواد مخدر در بین خانم ها رشد داشته و ۶۸درصد آنها از طریق سیگار و قلیان که پیش قدم مواد بوده آشنا شده اند اظهارداشت: یکی از دلایل افزایش مصرف مواد مخدر در کشور ما همسایگی بودن با کشور افغانستان بوده و باید همچون داعش با مواد مخدر در خاک کشور دیگر مبارزه کرد.

وی ادامه داد: افغانستان از سال ۵۸ تا سال ۹۵ بالغ بر ۱۱۲ هزار تن مواد مخدر تولید کرده و به همین منظور استفاده از مواد افزایش یافته و تمامی ارگان ها باید برای مبارزه با این پدیده شوم با تمام توان همکاری کنند.

نظر شما