شناسهٔ خبر: 26225151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فرشادان در دیدار با سفیر لهستان:

نبود برجام به معنی عدم ثبات بیشتر و بروز تهدیدات جدید در خاورمیانه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - لهستان در دیدار با سفیر لهستان گفت: نبود برجام به معنی عدم ثبات بیشتر و بروز تهدیدات جدید در خاورمیانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، یاراسلاو مارچین دومانسکی سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران با سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - لهستان عصر امروز (چهارشنبه 30 خرداد) دیدار و گفت وگو کرد.

 در ابتدای این دیدار، فرشادان با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری های فی مابین، به سفر قریب الوقوع گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لهستان اشاره کرد و گفت: همکاری های پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت از ارتقای سطح مناسبات دو کشور تاکید دارد.

وی همچنین در خصوص سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ورشو گفت: گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها و بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی برای حل پاره ای مشکلات در مسیر توسعه و همکاری فی مابین، هدف سفر هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لهستان است.

وی افزود: سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ورشو نشان از تمایل به توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور است و امیدواریم روابط اقتصادی دو کشور با سفر گروه دوستی پارلمانی شتاب خوشایندی بگیرد و با رفع مشکلات و موانع بانکی و ایجاد راهکارهای مناسب حجم روابط دو کشور افزایش یابد.

سید مهدی فرشادان با اشاره به نامه رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان - ایران به وزیر امورخارجه لهستان در حمایت از برجام ابراز داشت: نبود برجام به معنی عدم ثبات بیشتر و بروز تهدیدات جدید در خاورمیانه است.

در ادامه یاروسلاو مارچین دومنسکی، سفیر لهستان در تهران با تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لهستان را مهم و حساس خواند و تصریح کرد: پیوند و همکاری بین دو کشور نیاز به شناخت دو کشور از یکدیگر دارد که گروه های دوستی پارلمانی در توسعه تعاملات نقش سازنده ای را بر عهده داشته اند.

سفیر لهستان با تشریح برنامه سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لهستان ابراز داشت: فرصتها و چالش های دو کشور با سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لهستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تبادل هیأت های پارلمانی می تواند به شناخت بیشتر دو کشور که لازمه گسترش فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است کمک شایانی کند./

پایان پیام

نظر شما