شناسهٔ خبر: 26224056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بحث شیرزنان ایران باید در کنار واژه پهلوانی قرار بگیرد؛

محمدیان: دختران ما ادبیات مدیریتی و دیپلماسی ورزش زنان جهان را تغییر دادند

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان ما باید از دخترانی که با پافشاری بر اعتقادات خود ادبیات دیپلماسی ورزش جهان را تغییر دادند در آیینهای مختلف تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر فریبا محمدیان که در بیست و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی و تربیت بدنی و ورزش کشور سخن می گفت: با بیان اینکه همه ما درحوزه ورزش و جوانان تمام تلاش خود را می کنیم که یک اقدام فرهنگی موثر انجام دهیم اظهار داشت: اعتقاد ما این است که در حوزه ورزش تمامی فرصتها برای دو قشر زن و مردم فراهم شود تا همه بتوانند از فرصتهایی که در جامعه مهیا شده است بهره مند شوند .این فرصتها باید در جایگاههای مورد توجه قرار گیرد مانند ورزکار بودن، مربی بودن، مدیر بودن، تماشاگر بودن همه اینها مولفه های صنعت ورزش است و غفلت از هر کدام می تواند رشد ورزش را بع تعویق اندازد.

او در ادامه سخنانش به دستور جلسه این نشست در باره شاخص های پیشنهادی منش پهلوانی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم معیاری هایی که در حوزه توسعه فرهنگی پهلوانی و معرفی پهلوان ارائه می شود به گونه ای باشد که متاثر از سلایق فردی نباشد و طوری این معبارها به رشته تحریر در بیاید که بانوان هم از آن بهره مند شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: من در شورای فرهنگی اجتماعی زنان حضور داشتم که از اقای علی هاشمی به خاطر اینکه در مراسم کسب مدال به یک خانم دست نداد و مورد تقدیر قرار گرفت ضمن قدردانی از این اقدام شورا،انتظار می رود درتمامی تجلیل هایی که در نهادهای مختلف انجام می شود ،بانوان و دختران عزیزمان که سفیران عفاف و حجاب در عرصه های بین المللی ورزشی نیز مورد توجه قرار گیرند.

او به شرایط سخت دختران ورزشکار برای حضور در میادین ورزشی اشاره کرد و افزود :دختران ما برای شرکت در رویدادهای ورزشی می بایست علاوه براینکه با تمام قدرت به لحاظ فنی در برابر حریف خود ایستادگی می کنند بلکه باید برای برروی عقایدشان نیز پافشاری کنند و به این ترتیب ما انتظار داریم از آنها در مراسمی که با عناوین پهلوانی برگزار می شود تقدیر شود.

دکتر محمدیان با بیان اینکه دختران ما با پافشاری بر اعتقادات خود ادبیات مدیریتی و دیپلماسی ورزش زنان جهان را تغییر دادند اظهار داشت: بچه های ما کاری کردند که فدراسیونهای جهانی هنگام اهداء مدال از مسوول زن استفاده می کنند تا پروتکل برگزاری مسابقه اجرایی شود.

او ادامه داد: من فکر می کنم با توجه به تلاشهایی که در حوزه ارتقاء ارزش های اسلامی و ترویج حجاب و عفاف صورت گرفته است این دختران هم در ایین های تقدیر مورد توجه قرار بگیرند ضمن اینکه تاکید موکد دارم که در کلیپها دختران ورزشکار دیده شود تا این ارزشها ترویج شود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش وجوانان در خصوص توسعه منش پهلوانی نیز گفت: درکنار واژه پهلوانی واژه دیگری نیز اضافه شود و آنهم بحث شیرزنان ایران در مجامع بین المللی و داخل کشور است تا بتوان عملکرد ارزشمندانه آنها را در جامعه تبیین کنیم.

وی ادامه داد: از اعضا حاضر دراین نشست می خواهم در مقوله توسعه منش پهلوانی نگاه فراجنسیتی در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری مورد توجه قرار بگیرد و امیدوارم سازو کاری فراهم شود تا تلاشهای زنان ما در میادین بین اللملی در داخل و خارج از کشور نمود بیشتری پیدا کند.

نظر شما