شناسهٔ خبر: 26224054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۲۸ هزار متر فضای فیزیکی به دانشگاه لرستان/ فعالیت‌های بین‌المللی توسعه می یابد

قائم‌مقام وزیر علوم گفت:هیئت‌های خارجی در دانشگاه‌های کشور در حال رفت‌وآمد هستند و دانشگاه لرستان هم یکی از این دانشگاه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا باقری قائم‌مقام وزیر علوم عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه لرستان یک دانشگاه درحال‌توسعه بوده و به‌سرعت استاندارد‌های آموزشی آن در حال رسیدن به سطح قابل قبولی است.

وی با اشاره به افزایش ۲۸ هزار متر فضای فیزیکی به دانشگاه لرستان افزود: امروز نیز ۲۱ آزمایشگاه در دانشکده کشاورزی شکل می‌گیرد که به افزایش مهارت در دوره کارشناسی و ارتقا کیفی تحصیلات تکمیلی کمک می‌کند.

قائم‌مقام وزیر علوم و فناوری عنوان کرد: دانشکده کشاورزی وضعیت قابل قبولی دارد و باید محوریت اصلی فعالیت‌های خود را عمدتاً روی افزایش و ارتقا دیم، غلات، حبوبات و منابع طبیعی بگذارد.

وی بیان کرد: کمک‌های ما همیشه مادی نیست حمایت‌های معنوی و پشتیبانی‌ها برای ارتقا این دانشگاه را در دستور کارداریم و این دانشگاه امروز بستر مناسبی برای کمک به مردم و افزایش آگاهی و پیشرفت استان بوده و حضور متخصصان با رویکرد‌های جدید و جنبه‌های افزایش دانشجو و تقویت حوزه‌های کارآفرینی حتماً می‌تواند در ایجاد اشتغال کمک‌کننده باشد و ما نیز پشتیبان این فعالیت‌ها هستیم و در حد بضاعت حمایت مادی نیز می‌کنیم.

باقری تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور با یکدیگر متفاوت‌اند برخی قدمت زیادی دارند و از نرم‌های بالاتری برخوردار هستند، اما دانشگاه لرستان در مقایسه با دانشگاه‌های هم‌تراز خود بهتر است، بنابراین نباید دانشگاه لرستان را با دانشگاهی مانند تهران که قدمت بسیار زیادی دارد مقایسه کرد بلکه باید با دانشگاهی که هم‌قدمت و هم‌تراز خودش است مقایسه شود.

وی بابیان اینکه دانشگاه با چه کشوری همکاری کند به برنامه دانشگاه بستگی دارد، خاطرنشان کرد: سیاست ما توسعه همکاری بین‌المللی است و درزمینهٔ پذیرش دانشجو خارج از کشور برنامه داریم و باید تا پایان برنامه ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی را از ۲۶ هزار به ۸۰ هزار نفر افزایش دهیم بنابراین لرستان نیز باید نقش خود را در این زمینه انجام دهد.

قائم‌مقام وزیر علوم و فناوری گفت: حضور دانشجو خارجی هم به توسعه روابط با کشور همسایه و هم به روابط دیپلماسی کمک می‌کند و سبب افزایش سطح تراز دانشگاه داخلی می‌شود، همچنین باید در حوزه مسئولیت‌های دیگر مانند کشت دیم ارتقا با کشور‌های فعال و از تجربه جهانی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بی‌سابقه‌ای از هیئت‌های خارجی در دانشگاه‌های کشور در حال رفت‌وآمد هستند و دانشگاه لرستان هم یکی از دانشگاه‌هایی است که توسعه فعالیت‌های بین‌المللی را برای این دانشگاه نظر داریم.

 

انتهای پیام/ی

 

قائم‌مقام وزیر علوم در لرستان

نظر شما