شناسهٔ خبر: 26223919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فاجعه ایرانشهر از نگاه دولت

خبرگزاری شبستان: مسئولان دولتی در خصوص فاجعه ایرانشهر و ابعاد این پرونده اظهار نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، جمعه هفته گذشته امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه گفت: در ماه رمضان به ۴۱ دختر تجاوز شده که از این میان فقط ۳ دختر شکایت کرده اند.

 

این اظهارات او بسیار مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و پس از آن مقامات قضایی، نمایندگان مجلس و سپس دولتی ها اظهار نظر کردند.

 

بنابراین گزارش، اولین واکنش دولتی ها به این مساله از سوی محمد باقر نوبخت در نشست خبری بود که گفت باید منتظر بمانیم مراجع ذی صلاح نسبت به آن اظهار نظر کنند.

 

پس از آن خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان به گفت و گو با تعدادی از اعضای کابینه در این خصوص پرداخت که چکیده ای از این گفت و گو ها در زیر آمده است:

 

 

معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رییس جمهور راجع به اطلاعات رسیده به دولت در خصوص تجاوز به زنان در ایرانشهر گفت:  هنوز اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع منتشر نشده و آنچه که مسلم است این است که این اتفاقات رخ داده است و من در این رابطه دو بار با استاندار سیستان و بلوچستان صحبت کردم.

 

وی با تاکید بر این نکته که هنوز ابعاد این اتفاقات مشخص نیست، افزود: اینگونه مسایل را باید با اطلاعات دقیق مطرح کرد و آن چیزی که مسلم است این است ما باید در مقابل خشونت با قاطعیت و جدیت سیاست های بسیار شفافی را داشته باشیم.

 

 

شهین‌دخت مولاوردی، دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی راجع به حادثه ایرانشهر و اخبار رسیده از آن مبنی بر تکذیب دادستان کل کشور و تایید نماینده مردم این شهر و دادگستری و دادستانی آن و اعلام امام جمعه ایرانشهر گفت: گزارش دقیقی به دولت در این خصوص ارایه نشده اما در اصل ماجرا شکی نیست.

 

وی تاییدیه ها و تکذیبیه های اعلام شده را مربوط به تعداد قربانیان و کسانی که به آنها تجاوز شده، دانست.

 

مولاوردی تصریح کرد: در این رابطه هنوز گزارش دقیقی منتشر یا به دولت ارایه نشده و اطلاعات ما نیز به اندازه اخبار منتشر شده است و باید منتظر بمانیم ببینیم مسئولان مربوطه در این رابطه به چه اطلاعاتی دسترسی خواهند داشت.

 

 

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور راجع به اینکه اظهارات نماینده ایرانشهر در خصوص مسئله تجاوز به تعدادی از زنان این شهر متفاوت از اظهارات دادستانی کل بوده و آیا دولت در این رابطه اطلاعاتی از نماینده ایرانشهر دریافت کرده است، گفت: در این موضوع مکاتبه ای با آقای امینی فرد نداشتیم و اطلاعاتی از او دریافت نکرده ایم.

 

امیری تاکید کرد: همچنین گزارشی در مورد حادثه ایرانشهر به دولت ارایه نشده و اطلاعات ما هم به اندازه اخبار منتشرشده است.

نظر شما