شناسهٔ خبر: 26223849 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دومین دوره آموزشی سفرایمن ویژه نواب رئیس بانوان؛

محمدیان: همه برای افتخار آفرینی در جاکارتا آماده ایم/ بانوان ورزشکار ایرانی باید الگوهای اجتماعی باشند

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، نواب رئیس بانوان، سرپرستان و سرمربیان تیم های اعزامی به بازی های آسیایی را بسیار کارکشته دانست و تصریح کرد: عظم همه برای افتخار آفرینی در جاکارتا جزم است و همه با تمام توان در تلاشند تا بالاترین افتخارات تاریخ ورزش بانوان کشور را رقم بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فریبا محمدیان در دومین دوره آموزشی سفر ایمن ویژه نواب رئیس بانوان، سرپرستان و سرمربیان تیم های اعزامی به بازی های آسیایی 2018جاکارتا که صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، سخنرانی کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نواب رئیس بانوان، سرپرستان و سرمربیان تیم های اعزامی به بازی های آسیایی را بسیار کارکشته دانست و تصریح کرد: عظم همه برای افتخار آفرینی در جاکارتا جزم است و همه با تمام توان در تلاشند تا بالاترین افتخارات تاریخ ورزش بانوان کشور را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ورزشکاران اعزامی به این دوره از مسابقات آسیایی در دوره پیشین نیز حضور داشتند تصریح کرد: با توجه به تجربه ای که در دوره قبل کسب شده است این دوره بانوان ما با اقتداری بیشتر خواهند درخشید. و همه شبانه روز در تلاشند تا با بهره گیری از تجربیات خود و انتقال آن به اعضای جدید موانع را پشت سر بگذارند.

محمدیان با اشاره به تقویت همت بانوان ورزشکار پس از مواجه با کمی ها و کاستی ها گفت: چهار سال است که همه خانواده بزرگ ورزش بانوان در هر شرایطی برای چنین روزهایی در تکاپو و تلاشند. این همت و پشتکار، امید و توکل به ورزشکاران نیز منتقل شد تا آنها انرژی بیشتری بگیرند.

او تصمیم معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص پشتیبانی بهتر و تقویت بیشتر حوزه فنی ورزش بانوان را مد نظر قرار داد و افزود: این معاونت با برگزاری نشست های فشرده و میدانی با رویکرد واقع بینانه با مسئولان اجرایی بانوان در فدراسیون ها قصد دارد نقطه نظرات تکمیلی کارشناسان این حوزه را جمع آوری کرده و به کار گیرد.

وی با بیان اینکه در نشست های مستمر ستاد عالی بازی های آسیایی و پارا آسیایی 2018 روند اجرای برنامه ها برای این دوره از بازی ها مرتبا بررسی می شود تصریح کرد: اعزام ها توسط کمیته ملی المپیک صورت می پذیرد اما کلیه امور به صورت هماهنگ توسط وزارت خانه و کمیته در حال پیگیری است.

وی همکاری همه دست اندر کاران ورزش بانوان برای اعزام و حضور موفق در بازی های آسیایی 2018 را بسیار ارزنده دانست و افزود: همه تلاش های ما برای این است که در نهایت نتیجه مطلوبی را بدست بیاوریم و بهره وری مناسبی داشته باشیم.

فریبا محمدیان ضمن حائز اهمییت دانستن توصیه های فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد : رفتار شناسی سفر و پیوست فرهنگی در فضای مجازی نیز از دیگر موارد حائز اهمیت در اعزام به مسابقات بین المللی است . در این موارد باید با بهره گیری تجربیات گذشته تلاش کنیم تا مسئولان ما با کمترین تنش مواجه شده و قادر باشند تمرکزشان را برحمایت فنی و روانی از ورزشکاران معطوف کنند.

وی خاطر نشان ساخت: گاهی عدم توجه کافی ورزشکار به فضای فنی ورزش که ناشی از ناآگاهی از اهمیت این موضوع است موجب هدر رفتن هزینه ها می شود و ما با جلوگیری از این گونه موارد باید ثابت کنیم که سهم ورزش بانوان در رنکینگ ایران در بازی های آسیایی چشم گیر و معنا دار است . پس باید از تمامی تخصص و تجربه و دانش در اختیار استفاده کنیم تا بهترین اتفاق در تاریخ ورزش بانوان کشور در یک مسیر منصفانه و اخلاق مدارانه رقم بخورد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بازی های جاکارتا در سال 2018 در دو بخش آسیایی و پاراآسیایی باید مسیری برای معرفی مراجع اجتماعی خوبی در ورزش بانوان را در کشور و جهان ایجاد کند. ما باید در ابتدا این باور را در خودمان تقویت کنیم که قادریم از این طریق به این مهم دست پیدا کنیم.

او بانوان ورزشکار ایرانی را دارای ظرفیت و توان بالای تاثیر گذاری دانست و گفت: آنها می توانند مراجع مهم و تاثیر گذاری در جامعه باشند . ما و تمام نواب رئیسانی که ورزشکاران را سرپرستی می کنند باید دلسوزانه و مادرانه و مانند یک معلم ورزشکارانمان که نماینده ملت ایران هستند را به سمتی سوق دهیم که در پیوست های فرهنگی تبدیل به الگوهای نیکی شوند.

محمدیان با بیان اینکه هر ورزشکار موفق ایرانی ثمره تلاش یک خانواده و حاصل تربیت زنان و مردانی است که هر کدام خواهران و برادران ما هستند تصریح کرد: باید در روزهای باقی مانده تا اعزام این عزیزان به اندونزی علاوه بر انجام تمرینات نهایی و تکمیل اقدامات صورت گرفته برای این پیوست فرهنگی نانوشته که همه ما آن را می پذیریم به دنبال الگو سازی باشیم.

وی با اشاره به اینکه این روز ها روز های تمرین و ممارست است گفت: در این مدت باقی مانده علاوه بر حفظ آمادگی جسمی و تقویت روانی آنها باید به دنبال آموختن مسائل فرهنگی در فضای ورزش حرفه کشور باشیم و در نهایت بتوانیم الگوی مناسبی برای جوانان کشور و سایر کشور ها از میان بانوان معرفی کنیم.

محمدیان با تاکید بر این موضوع که تک تک بانوان ورزشکار ایران زمین برای ما عزیز و دارای اهمیت و ارزش هستند افزود: بانوان ورزشکار گنجینه های ما هستند و همه تلاش خود را برای حفظ این سرمایه عظیم خواهیم کرد. نباید اجازه دهیم ورزشکاران ما دچار تنش شوند و آرمان و هدف همه ما اعتلای همه جانبه ورزشکاران است.

نظر شما