شناسهٔ خبر: 26223816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

حمله هکرهای المپیکی به آزمایشگاه جنگ‌افزارهای شیمیایی

صاحب‌خبر -

هکرهای عامل حملات سایبری به بازی های المپیک زمستانی گذشته دوباره فعال شده اند و بررسی ها نشان می دهد آنها هدف های جدی تری را برای حمله در نظر گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، یافته های شرکت امنیتی کاسپراسکای نشان می دهد که این گروه با عنوان مستعار نابودگر المپیک یا Olympic Destroyer حملات ایمیلی موسوم به فیشینگ را بر علیه آزمایشگاه هایی سازمان داده اند که برای تولید موادی برای مقابله با جنگ افزارهای شیمیایی فعالیت می کنند.

این آزمایشگاه ها در اروپا و اوکراین فعال هستند. هکرهای یادشده به برخی سازمان های مالی در روسیه نیز حمله کرده اند. بررسی کدهای مورد استفاده در حملات فیشینگ این گروه نشان می دهد که این افراد اعضای گروه نابودگر المپیک هستند.

اگر چه کاسپراسکای به طور رسمی ملیت عوامل این حملات را اعلام نکرده، اما سرنخ های موجود نشان می دهد که هکرهای یادشده روس هستند. ظاهرا آزمایشگاه های هدف حملات همگی در حال همکاری با برگزارکنندگان کنفرانس تهدیدات بیوشیمیایی بوده اند که توسط آزمایشگاه Spiez برگزار می شود و در تحقیقات مربوط به مسمومیت یک مامور اطلاعاتی روس به نام سرگی اسکریپال و دخترش یولیا در انگلیس نیز دخالت داشته است. تصاویر و پیام های رد وبدل شده در اسناد مربوط به هکرها نیز به زبان روسی است. تحقیقات برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما