شناسهٔ خبر: 26223781 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

همکاری‌های اقتصادی و فناوری ایران و اروپا بررسی می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رأس یک هیأت بلندپایه، عازم بروکسل پایتخت بلژیک و محل استقرار نهادهای اتحادیه اروپا شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای شرکت در دومین همایش "همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا" و در راس هیأتی بلندپایه، عازم بروکسل شد.

به گزارش ایسنا، دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا از فردا 31 خرداد در بروکسل  برگزار می‌شود و تا اول تیرماه سال جاری ادامه دارد.

موضوع این همایش "همکاری‌های اقتصادی و فناوری" و برگزاری آن به همت مؤسسه مطالعاتی روند و با همکاری وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

محوریت این همایش که دور نخست آن 3 سال پیش در وین برگزار شده بود، "همکاری‌های طرفین بر روی موضوعاتی چون توسعه اقتصادی و فناوری، رشد جامعه استارتاپی و  بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش بنیان" است.

در این همایش سیاست گذاران و تصمیم گیران عالی رتبه و مدیران ارشد اجرایی از ایران، اروپا و سایر نقاط جهان برای بحث و تبادل نظر در خصوص «افق‌های جـدید همـکاری» و «شناسـایی ظرفیت‌هـای موجـود و فرصت‌های اجرایی در راستای شکوفا کردن اقتصـاد و فناوری و مشخص کـردن چشم انـدازهـای امیدوارکننده در شرایط فعلی»، حضور خواهند یافت. در افتتاحیه این همایش نیز دکتر سورنا ستاری به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این همایش دو روزه، نشست‌های تخصصی  با موضوعاتی همچون «چشم انـداز استـارتاپ‌هـا در ایـران»، «مشـارکت در حـوزه فین تک (فنـاوری‌ها و نـوآوری‌های مـالی)»، «سرمایه گـذاری و کسب و کـار در ایـران»، «انـرژی و منـابع ملی» و «صنـدوق هـای سرمـایه گـذاری» نیز برگزار خواهد شد.

 

نظر شما