شناسهٔ خبر: 26223039 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم خبر داد:

کمک دانشگاه به دانشجویان بازداشتی برای تنظیم لایحه دفاعیه

تهران– ایرنا- معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخش حقوقی دانشگاه تهران برای تنظیم و ارائه لایحه دفاعیه به دانشجویان بازداشتی این دانشگاه همکاری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر غلامرضا غفاری که ظهر امروز چهارشنبه برای دیدار با دانشجویان معترض به احکام قضایی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران حاضر شد، در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، علت حضور امروز خود در بین دانشجویان معترض دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را تشریح اقدامات و عملکرد وزارت علوم در خصوص دانشجویان بازداشتی عنوان کرد.
جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از یکشنبه، 27 خرداد ماه تا ظهر امروز چهارشنبه 30 خردادماه با حمل پلاکارد در اعتراض به احکام قضایی صادره برای 11 نفر از دانشجویان بازدداشتی تجمع و به نشانه اعتراض اعلام کردند که تا تجدیدنظر در احکام صادره در امتحانات پایان ترم شرکت نمی کنند.
غفاری با این توضیح که دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به حکم اولیه صادره دستگاه قضا برای برخی از دانشجویان این دانشکده اعتراض دارند و خواهان تجدیدنظر در احکام صادره هستند گفت: آنها تمایل داشتند که نماینده ای از وزارت علوم در بین آنها حضور داشته باشد و اقدامات انجام گرفته از سوی این وزارتخانه را برای آنها تشریح کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت علوم برای پیگیری وضعیت دانشجویان بازدداشتی گفت: کمیته ای در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رایزنی با قوه قضائیه تشکیل شده که درحال انجام وظیفه است.
غفاری یادآور شد: هنگامی که احکام اولیه چند نفر از دانشجویان صادر شد ما توصیه کردیم که این دانشجویان حتما لایحه دفاعیه برای تجدیدنظر ارائه دهند تا احکام صادره به صورت مجدد مورد بررسی قرار گیرد.
معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: البته بخش حقوقی دانشگاه تهران دانشجویان را برای تنظیم و ارائه لایحه دفاعیه یاری خواهد کرد.
وی همچنین در خصوص نتیجه تحریم امتحانات پایان ترم از سوی دانشجویان معترض دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز اظهارکرد: این تحریم ملغی شده است و امتحانات در حال برگزاری است، البته دانشجویان انتظار دارند که اقدامات انجام شده از سوی وزارت علوم برای آنان تشریح شود که این اقدامات امروز برای دانشجویان تشریح شد.
علمی ** 1836 **2017

نظر شما