شناسهٔ خبر: 26223025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| "اتحاد ملت‌ها" راه پیروزی بر مستکبران عالم است

R41364/P1486/S6,63/CT7

استاندار قزوین گفت: خوی افزون طلبی در بخش عمده ای از حاکمان جهان وجود دارد این در حالی است که با اتحاد ملت ها میتوانیم در مقابل دولت های طماع دنیا ایستادگی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزای تسنیم از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر که ظهر امروز در سالن شهدای جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه صحبت خاکیان زمینی در مجالس شهدای افلاکی که فرسنگ ها و جهان ها از ما جلوتر هستند سخت خواهد بود اظهار داشت: اگر امروز هر کدام از ما آزادانه در کشور به فعالیت میپردازیم بابت سرمایه گذاری خونین شهدا است.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه ما بهترین فرزندان این ملت را تقدیم پرودگار متعال کردیم، تصریح کرد: همه کسانی که در جبهه حضور داشتند هدفشان شکست دشمن و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

زاهدی عنوان کرد: شهدای جهاد سازندگی که سنگرسازان بی سنگر نام گرفته اند بسیار مظلومانه به شهادت میرسیدند چراکه هیچ وسیله دفاعی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما از همه اقشار با تمام مشکلاتی که وجود داشت از رزمندگان حمایت کردند این در حالی است که اگر مدیریت قوی بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری نبود جنگ به این صورت به پایان نمی‌رسید.

استاندار قزوین با بیان اینکه جنگ همیشگی بوده اما شکل و ظاهر آن در گذر زمان متفاوت میشود، گفت: کسانی بر دنیا حکومت میکنند که به خاطر منافع شخصی خودشان هر جنایتی را مرتکب می‌شوند این در حالی است که لازم است با هوشیاری خود در جنگ نرم پیروز شویم.

زاهدی با بیان اینکه خوی افزون طلبی در بخش عمده ای از حاکمان جهان وجود دارد عنوان کرد: اتحاد ملت ها این امکان را به ما میدهد که بتوانیم در مقابل دولت های طماع دنیا ایستادگی کرده و مقابله کنیم.

فاطمه خمسه نیز در این مراسم اظهار داشت: جهاد سازندگی استان قزوین با تقدیم 19 شهید، 55 جانباز جهادی، 12 آزاده، 20 فرزند شهید، 453 رزمنده در گروهای پشتیبانی در دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از کشور مشارکت داشته است.

وی با اشاره به اینکه قدردانی از شهدا وظیفه یکایک امروز ما است افزود: عزت، عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون شهدای والا مقامی است که با گذشتن از جان خود برای ما افتخار آفریدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر امروز نیز در مسیر شهدا گام برداریم و همان روحیه دوران دفاع مقدس را داشته باشیم می توانیم از مشکلات عبور کرده و در همه عرصه ها پیروز میدان شویم.

جهاد سازندگی با تقدیم 3100 شهید نقش موثری در پیروزی جنگ هشت ساله داشت

سردار سید ضیاء الدین حزنی نیز در این مراسم تصریح کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس با تقدیم 3100 شهید، 8900 جانباز، 866 آزاده و 83 مفقودالاثر از جمله نهادهای تاثیرگذار در پیروزی جنگ تحمیلی بوده است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی در تاریخ نبردها از دوران مادها بی سابقه است و این در حالی است که دستاوردهای این جنگ می تواند چراغ راه آینده ما قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی کشور عنوان کرد: در مقایسه جنگ های ایران با سایر کشورهای جهان می توان گفت در 2720 سال گذشته بیش از 1140 مورد جنگ در ایران رخ داده که در 670 جنگ پیروز بوده ایم.

حزنی بیان کرد: در زمان مادها 10 جنگ، هخامنشی 79 جنگ، اشکانیان 74 جنگ، صفویه 183 جنگ، اشکانیان، افشاریه و قاجاریه 63 جنگ رخ داده اما جنگ تحمیلی با همه آن متفاوت بوده است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان ناگفته های دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در این جنگ میانگین شهدای ما 22 سال بود و 44 درصد سن شهدای ما 16 تا 22 سال داشتند و با تقدیم 36 هزار و 167 دانش آموز شهید، 3728 معلم شهید و 4363 شهیده زن این نبرد را به پیروزی رساندیم.

حزنی بیان کرد: تقدیم 5 هزار جانباز زن، 3 هزار جانباز بالای 20 درصد، 100 هزار جانباز شیمیایی که 8 هزار نفر آنها در شرایطی هستند که هر 72 ساعت یک نفر شهید می شود بیانگر عظمت این نبرد است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران کشور با بیان اینکه در این جنگ 127 شهر مورد تهاجم هوایی، موشکی و زمینی دشمن قرار گرفت و آبادان با 1017 مورد بمباران مقاوم ترین شهر در بین تمام شهرهای جنگ زده بود یادآورشد: ما تنها ملتی هستیم که در یک روز در هجوم 37 هواپیمای دشمن با بیش از 800 شهید در کرمانشاه مقاومت کرده و به پیروزی رسیدیم.

انتهای پیام/م

نظر شما