شناسهٔ خبر: 26222526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام خبر داد:

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ایلام نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار

ایلام- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: برای ساخت باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز چهارشنبه در جلسه شورای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام اظهار داشت: در حال حاضر برای فاز اول این طرح ۱۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته و درحال رایزنی برای جذب پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات کشوری توسط بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کشور هستیم.

وی افزود: طرح باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام ردیف اعتبارات ملی ندارد به همین جهت باید دستگاه های مختلف و مسئولان استان برای تکمیل آن ردیف اعتباری استانی در نظر بگیرند هرچند در تلاش برای اخذ اعتبارات ملی برای تکمیل آن نیز هستیم.

وی با بیان اینکه زمان احداث نهایی باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام امسال است که در صورت تخصیص اعتبارات زودتر از زمان تعیین شده به اتمام خواهد رسید، یادآور شد: مرحله نخست این طرح تا دهه فجر امسال همزمان با پنج استان دیگر به بهره برداری می رسد.

شرف بیانی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان ایلام کلکسیونی از اِلمان های دفاع مقدس است و خلاء نبود یک باغ موزه که تمام این المان ها را در قالب یک مجموعه محتوایی در اختیار ببنندگان و به ویژه نسل های بعد از جنگ قرار بدهد احساس می شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت یادمان های شهدای گمنام استان ایلام مطلوب و در خور شان است، گفت: یادمان های ملی از شرایط مناسب زیرساختی برخودار نیست و سامان دهی و تجهیز این یادمان ها نیازمند همکاری و تخصیص اعتبارات از سوی مسئولان استان است.

نظر شما