شناسهٔ خبر: 26222050 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سایه بی پولی بر سرتیم والیبال ساری 21

ساری-ایرنا- تیم والیبال ساری21 که سال گذشته به دلیل نتایج ضعیفش به لیگ یک سقوط کرده بود،با وجود موافقت ضمنی فدراسیون والیبال برای بازگشتش به لیگ برتربرای ادامه راه به دلیل مشکل مالی در بلاتکلیفی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا، ساری 21 پس از انصراف سازمان عمران شهرداری ساری و کناره گیری سارویه از تیمداری جایگزین این دو باشگاه برای تیمداری شد و برای رقابت های لیگ برتر فصل آینده نیم نگاهی به مصوبه شورای اسلامی شهر ساری مبنی بر حمایت از تیم های لیگ برتری دارد.
گرچه شورای اسلامی شهرساری درقانون بودجه سال 96 هم 30 میلیاردریال برای حمایت از تیم های ساروی حاضردرلیگ برترودسته یک مصوب کرده بود، ولی بنا به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی این بودجه صرفا در اختیار تیم های نورچشمی قرار گرفت و سایر تیم ها از جمله ساری 21 از آن بی بهره ماندند.
*** موافقت ضمنی فدراسیون والیبال برای لیگ برتری ساری 21
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ساری 21 گفت که فدراسیون والیبال به صورت ضمنی با حضور تیمشان در رقابت های لیگ برتر والیبال در فصل آینده موافقت کرد.
محمود گودرزی در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در شرایط فعلی به دلیل مشکل مالی پیگیری ها تا حد زیادی مسکوت ماند تا در صورت یافتن حامی مالی جدید بتوانیم رایزنی موافقت کتبی برای حضور در لیگ برتر را بگیریم.
وی هزینه تیمداری درلیگ برتروالیبال را برای یک فصل حدود 20 تا 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با دستورالعمل جدید فدراسیون برای محدودیت حضور ملی پوشان در یک تیم، به نظر می رسد قیمت بازیکنان نسبت به سنوات گذشته کاهش یافت و می توان با هزینه کمتر نیز تیمداری کرد.
گودرزی اظهارداشت : ساروی ها دو فصل دررقابت های لیگ برترحضور مقتدری داشتند و بی پولی باعث شد تا نتوانند با انگیزه به این رقابت ها ادامه دهند.
*** نگاه به دست شورای شهر و شهرداری
مدیرعامل باشگاه ساری 21 می گوید ما به عنوان یک باشگاه که حدود 6 تا 7 هزار ورزشکار را هرهفته به ورزشگاه می کشانیم، انتظار داریم تا شورای سلامی و شهرداری نیز به ما کمک کنند.
گوردزی افزود:ما درسال گذشته برای برداشتن بار تیمداری ازدوش شهرداری و شورای شهروارد گود شدیم و با وجود قول مساعد مسوولان شهری هیچ کمک مالی دریافت نکردیم.
وی اظهارداشت: انتظار می رود در فصل آینده رقابت های لیگ برتروالیبال شهرداری و شورای شهر وارد گود شوند و بخشی از مسوولیت های مالی را قبول کنند.
*** آب پاک شورای شهربردست باشگاه ساری 21
رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شهرداری ساری گفت که شورای شهربرای امسال 230 میلیارد ریال از بودجه حدود 5 هزارمیلیارد ریالی شهرداری را به بخش فرهنگی واجتماعی اختصاص داد.
کوروش یوسفی درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: در سال جاری هیچ ردیف بودجه ای برای حوزه ورزشی به خصوص تیم های لیگ پیش بینی نشد، ولی می توان در قالب بودجه فرهنگی به حوزه ورزش کمک کرد.
وی معتقد است اگر شهرداری نیاز به کمک مالی به تیم های لیگ برتری می بیند، باید لایحه ای را به شورا بفرستد و شورای نیز با نگاه حمایتی این لایحه را مصوب خواهد کرد.
در حال حاضر شهر ساری یک تیم فوتسال به نام شهروند در لیگ برتر دارد که در سال گذشته از بین 14 تیم حاضر در این رقابت ها به رده نهم قناعت کرد.
مازندران در صورت شرکت نکردن ساری 21 در لیگ برتر والیبال، تنها کاله آمل را به عنوان نماینده استانی در این رقابت ها خواهد داشت.
6982/1899

نظر شما