شناسهٔ خبر: 26221728 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی چینی‌ها برای برگزاری جشنواره سنتی خوردن گوشت سگ!+ تصاویر

با نزدیک شدن به موعد برگزاری جشنواره خوردن گوشت سگ «یولاین» در چین، روزانه ۵۰ سگ به طرز فجیعی سلاخی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، در آستانه برگزاری جشنواره خوردن سگ یولاین در چین، تعدادی از فعالان مخفی حامی حقوق حیوانات در این کشور، تصاویر دلهره آوری از محل نگهداری سگ ها و سلاخی آنها منتشر کرده اند.

در این تصاویر که به وسیله دوربین تلفن همراه ثبت شده است سگ های وحشت زده را در شرایط اسف باری نشان می دهد که برای سلاخی آماده می شوند. افرادی که در این کشتارگاه  مشغول کار هستند با ضربه های سنگین چوب به سر سگ ها، حمله آنها را خنثی می کنند و سپس درمیان ناله های حیوانات بی‌گناه،  پوست آنها را  جدا می کنند.

آمادگی چینی‌ها برای برگزاری جشنواره سنتی سگ خوری+تصاویر

این عکس ها، 48 ساعت پیش از برگزاری جشنواره خوردن سگ یولاین در شهر یولاین از توابع گوانگشی چین به صورت کاملا مخفیانه گرفته شده است. در این جشنواره که سالیانه از 21 ژوئن به مدت یک هفته برگزار می شود بین 10 تا 15 هزار سگ و گاهی اوقات گربه سلاخی و طبخ می شوند.

یکی از فعالان چینی در این باره گفت: با نزدیک شدن به موعد برگزاری جشنواره یولاین، روزانه بیش از 50 سگ خفه و کشته می شوند. سپس گوشت آنها برای مصرف در این جشنواره آماده می شود.

آمادگی چینی‌ها برای برگزاری جشنواره سنتی سگ خوری+تصاویر

وی افزود: آنچه من دیدم روح مرا آزرده است. تاکنون به این شکل سگ ها را وحشت‌زده ندیده بودم. درک این موضوع برای من مشکل است که چگونه کارگران کشتارگاه ها در برابر ترس سگ های بی گناهی که در انتظار سلاخی به سر می برند، کور هستند. تعداد زیادی از آنها سگ های بسیار کوچکی هستند که با چشمان وحشت زده ای به کشتار هم نوعان خود نگاه می کنند.

آمادگی چینی‌ها برای برگزاری جشنواره سنتی سگ خوری+تصاویر

آمادگی چینی‌ها برای برگزاری جشنواره سنتی سگ خوری+تصاویر

آمادگی چینی‌ها برای برگزاری جشنواره سنتی سگ خوری+تصاویر

ایون، فعال حقوق حیوانات در ادامه گفت: علاوه بر کشتار وحشیانه، سگ های بی گناه در شرایط بدی نگهداری می شوند. آنها نه تنها به آب و غذا دسترسی ندارند بلکه در میان خون و مدفوع کشته می شوند. تعداد زیادی از سگ ها نیز در قفس های تنگ به محل برگزاری جشنواره برده می شوند تا شرکت کنندگان با نحوه سلاخی و آماده کردن گوشت آنها آشنا شوند که این اقدام شرم آور است.

طی سال های گذشته، فعالان حقوق حیوانات برای توقف این جشنواره سنتی چینی، اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند ولی موفق به لغو این مراسم نشده اند. حتی تلاش مقامات چینی برای ممنوعیت فروش گوشت سگ در این کشور و پایان دادن به کشتار هزاران حیوان بی‌گناه تاثیری در توقف این مراسم نداشت.

موسسه جامعه انسانی بین المللی در سال 2017 اعلام کرد فروش گوشت سگ جریمه 100 هزار یوآنی و بازداشت به دنبال دارد. این در حالی است که علی‌رغم این تصمیمات، برگزارکنندگان این مراسم خود را برای جشنواره سال 2018 آماده می کنند.

امسال نیز همانند سال های گذشته، طوماری برای توقف برگزاری مراسم خوردن سگ و کشتار سگ ها منتشر شد و بیش از 235 هزار نفر آن را امضا کردند و خواستار لغو برگزاری این مراسم شدند.گروه های مختلف حامی حقوق حیوانات از جوامع بین المللی خواستند تا اقدامات لازم برای توقف این جشنواره سنتی چینی را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما