شناسهٔ خبر: 26221678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در حیدرآباد میش‌خاص

چهارمین جشن برداشت زردآلو برگزار شد

جشنواره برداشت زردآلو عصر روز گذشته در روستای هدف گردشگری حیدرآباد بخش سیوان با حضور مسئولین و مردم استان برگزار گردید

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام;معروف بسطامی در این فرماندار ایلام  دراین مراسم اظهار داشت : از لحاظ اعتبارات استانی و ملی شهرستان در بحث مکانیزاسیون و مکانیزه کردن آب باغات باید افزایش یابد زیرا هم باعث ثمردهی بهتر و هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد .

وی افزود : در گذشته سیصد هکتار از باغات شهرستان بصورت سنتی آبیاری می شدند که با توسعه کشاورزی و آبیاری صنعتی این میزان بیش از ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است و ما باید در معرفی محصول زردآلوی بخش سیوان (میشخاص) همت و تلاش مضاعف داشته باشیم.

فرماندار ایلام ادامه داد : مردم بخش سیوان مردمانی سختکوش و تلاشگر هستند و ماندگاری کار و تلاش در سطح روستاها فقط با توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی حاصل می شود و ما باید با واحدهایی که به نحوی زمینه ساز کارآفرینی و توسعه روستا هستند حمایت دو چندان داشته باشیم .

در ادامه این مراسم ” عبدالمالک شنبه زاده” مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران و مردم در جشن برداشت زردآلو گفت : بحث گردشگری رویداد محور چیزی است که در سراسر دنیا مطرح می شود و برگزاری برنامه های گوناگون هم به معرفی منطقه می پردازد و هم از ظرفیت آن منطقه خاص در سطح کشور و بعضاً بین الملل مطرح می شود .

وی تصریح کرد : جشن های مختلف که در سطح کشور برگزار می شود و هر ساله هم علاقمندان فراوانی را به خود جذب می کند و هم امتیازات فراوانی را برای آن منطقه به وجود می آورد ، جشن برداشت زردآلو ، جشن برداشت برنج عنبربو ، برداشت گل نرگس و برداشت خیار در استان ایلام از این قبیل جشنواره ها می باشد .

اجرای نمایش طنز، مسابقه‌ و موسیقی محلی و تجلیل از باغداران نمونه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

روستای حیدرآباد از توابع دهستان میش‌خاص بخش سیوان است.

 

نظر شما