شناسهٔ خبر: 26221609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار منطقه در بازدید از پروژه‌های مشارکتی منطقه مطرح کرد:

بافت نظامی بلای جان منطقه ۲۱

حسن رحمانی با بیان اینکه این منطقه ماهیت مسکونی- صنعتی دارد، گفت:‌ عمده مشکل این منطقه بحث حمل و نقل عمومی است و ما در منطقه با معضل جدی حمل و نقل روبه رو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رحمانی (شهردار منطقه ۲۱) امروز میزبان اعضای شورای شهر بود و همراه با اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر از پروژه‌های مشارکتی منطقه ازجمله پروژه مشارکتی احداث مخازن بتنی ذخیره آب، پروژه تقاطع غیرهمسطح دوگاد و پروژه مجتمع تجاری بازار قطعات خودرو و بازار گل و گیاه بازدید کرد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه این منطقه ماهیت مسکونی- صنعتی دارد، گفت:‌ عمده مشکل این منطقه بحث حمل و نقل عمومی است و ما در منطقه با معضل جدی حمل و نقل روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح دوگاد تنها چراغ قرمز بزرگراه لشکری بوده و وعده می‌دهیم که تا برج ۱۲ امسال به بهره‌برداری برسد.

رحمانی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲۱ معادل ۳۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی مشارکتی هزینه کرده است، افزود: از معضل‌های منطقه ۲۱ می‌توان به بحران در مدیریت منابع آبی اشاره کرد. در این منطقه ۹۰۰ هکتار فضای سبز مربوط به پارک چیتگر وجود دارد که هنوز به روش سنتی آبیاری می‌شود. به همین دلیل مدیریت منابع آبی جزو اولویت‌های ماست.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت منابع آبی احداث هفت مخزن بتنی ذخیره آب و ۶۳ کیلومتر لوله‌گذاری با توافق مدیران برخی از شهرک‌ها و مراکز نظامی جهت بهره‌برداری و استفاده از پساب فاضلاب آنها به منظور آب‌رسانی فضای سبز در برنامه کاری منطقه قرار دارد.

رحمانی با بیان اینکه این منطقه صنعتی‌ترین منطقه تهران است، گفت: یک سوم منطقه صنعتی، یک سوم بافت نظامی و کمتر از ۱۰ درصد آن مسکونی است. این منطقه دارای ۸۸ هکتار اراضی بایر بوده که پتانسیل مثبتی در راستای توسعه منطقه محسوب می‌شوند.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه بزرگترین معضل این منطقه حمل و نقل ریلی است، افزود: عرض معابر منطقه ما بالا بوده و دسترسی‌های منطقه از طریق دو بزرگراه شمالی و جنوبی بسیار مناسب است. در همین راستا پتانسیل‌های فراوانی برای استفاده و اتصال به شبکه ریلی کشور (تراموا یا مترو) وجود دارد.

رحمانی معضل دیگر منطقه را نبود شبکه فاضلاب دانسته و گفت: یکی از معضلات اصلی این منطقه بحث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و مساله آب‌گرفتگی است. منطقه ما فاقد شبکه فاضلاب بوده اما عملیات احداث شبکه فاضلاب با همکاری اداره آب تهران آغاز شده است.

شهردار با بیان اینکه ۳۰ درصد از پروژه تقاطع غیرهمسطح (دوگاد) برای حذف تنها تقاطع چراغدار بزرگراهی منطقه پیشرفت کرده است، افزود: بحث زمین‌های نظامی یکی از معضلات جدی منطقه ماست که حل آنها در وسع و توان مدیریت منطقه نیست. بستر رودخانه‌های ورداورد و کن پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری هستند و اگر شورا در این زمینه به ما کمک کند می‌توانیم از پتانسیل‌های این زمین‌های نظامی برای پیشرفت منطقه استفاده کنیم.

شهردار منطقه ۲۱ در انتهای سخنانش به اقدامات و عملکرد خود در این هفته ماه اشاره کرده و از احداث پارک جنگلی که درختان آن با نام کارمندان شهرداری منطقه ۲۱ نامگذاری شده‌اند؛ خبر داد.

امام جماعت مسجد شهرداری منطقه ۲۱ نیز در انتهای جلسه در حضور اعضای شورای شهر و شهردار منطقه گفت: تنها فرق شهرداری تهران با لندن پسوند اسلامی آن است چه خوب که وقتی برای بازدید می‌آییم زمان نماز بازدید را برای اجابت فرایض دینی تعطیل کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما