شناسهٔ خبر: 26221387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گفت و گوی جذاب مارکا با بازیکن سابق خیخون:

ایران برای شکست اسپانیا 5 یا 10 درصد شانس دارد / زنان ایرانی حقوق مشابهی با مردان دارند

بازیکن سابق تیم اسپورتینگ خیخون که با فرهنگ و فوتبا ایرانیان آشناست درباره بازی با اسپانیا صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، خاوی پووس، مدافع پیشین تیم اسپورتینگ خیخون اسپانیا که در سن 24 سالگی از دنیای حرفه‌ای فوتبال خداحافظی کرد و به دین اسلام گروید در مصاحبه با مارکا پیش از تقابل ایران و اسپانیا حرف‌های جالبی را به زبان آورد که در ادامه می‌خوانید.

پووس که در سال بین مادرید و تهران گذران عمر می‌کند درباره زندگی در ایران می‌گوید: من قدرت جهانی عشق را پیدا کردم، با جامعه‌ای که در میان شهروندانش احترام زیادی قائل است. زنان حقوق مشابهی با مردان دارند، آنها می توانند هر شغلی را انجام دهند و گاه حتی بیشتر از اسپانیا نیز مورد احترام قرار می‌گیرند. 

او ادامه داد:  مرد ایرانی همچنین دارای محدودیت لباس است. مترو واگن برای زنان تک و یا مخلوط است. مرد نمی‌تواند در واگن زنان حضور داشته باشد. ایران یکی از چند کشوری است که درصد حضور زنان در دانشگاه بالاتر از مردان است. 

پس از چند سال زندگی در ایران، او نیز به دین ایرانیان علاقه مند است: "من بسیار با اسلام موافق هستم، اما من هیچ مذهبی ندارم. من احترام و روش درک دنیای اکثر مسلمانان را که شناخته‌ام، دوست دارم. 

او درباره فوتبال ایران می‌گوید: در ایران دو تیم بسیار قوی وجود دارد: پرسپولیس و استقلال تهران. معمولا در این تیم‌ها بازیکنان بااستعداد و تکنیک بالا یافت می‌شود. آنها قصد دارند به عقب برگردند، چیزی شبیه آنچه که ایسلند با آرژانتین انجام داد، شانس ایران برای پیروزی در اسپانیا 5 یا 10 درصد است. اما اسپانیا مثلثی است که کانال‌ها را باز می‌کند، آرژانتین نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اما در حال حاضر تیمی بهتر از اسپانیا نیست.

نظر شما