شناسهٔ خبر: 26221346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همکاری غول‌های واکسن ایران

رئیس انستیتو پاستور ایران با هدف شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از این موسسه با سابقه ملی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

همکاری غول های واکسن ایرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، علیرضا بیگلری با حضور در موسسه رازی از بخش های مختلف تولیدی این مرکز بازدید کرد و گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و انستیتو پاستور ظرفیت های خوبی برای همکاری دارند.

رئیس انستیتو پاستور ایران نقش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در حفظ و ارتقای شاخص های بهداشتی در کشور و منطقه را کم نظیر دانست و گفت: عمده واکسن های برنامه ایمن سازی کشور در این موسسه تولید می شود.

وی افزود: با توجه به پیشینه بسیار گرانسنگ این موسسه در حوزه سلامت، می توان گفت این مجموعه نه تنها در کشور که تاثیر به سزایی در حفظ و ارتقای شاخص های سلامت در منطقه داشته است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز با تاکید بر لزوم حمایت از تولید واکسن فلج اطفال تزریقی گفت: باید از اقدامات موازی در صنعت واکسن سازی بپرهیزیم و وقت و سرمایه و انرژی را در سایر بخش های مورد نیاز صرف کنیم.

علی اسحاقی گفت: انستیتو پاستور و موسسه رازی از مجموعه های خوب کشور به شمار می روند و ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید فرآورده های بیولوژیک دارند که از آن می توان در جهت رفع ضعف ها بهره برد.

وی با بیان اینکه پرهیز از موازی کاری رویکرد مهم هر دو مجموعه است و در این نشست بر آن تاکید شد، گفت: خوشبختانه این نگاه هم در موسسه رازی و هم در انستیتو پاستور دیده می شود و تلاش می کنیم توانمندی های خاصی که در هر مجموعه وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد و شرکت های خصوصی علاقه مند به حوزه واکسن نیز در بخش های مورد نیاز ورود کنند.

رئیس موسسه رازی در ادامه با اشاره به توانمندی این موسسه در تولید واکسن سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه (DTP) گفت: در تامین سویه واکسن سیاه سرفه با مشکلاتی مواجه هسیتم که امیدواریم با همکاری انستیتو پاستور، بار دیگر این واکسن به چرخه تولید بازگردد.

وی افزود: در مورد تولید واکسن فلج اطفال تزریقی نیز که موسسه رازی به دانش فنی آن دست یافته، پس از بررسی شرایط تصمیمی که به نفع کشور است، اتخاذ خواهد شد.

دکتر اسحاقی با تاکید بر لزوم ساخت این واکسن در کشور و با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2020 باید نوع خوراکی واکسن فلج اطفال به تزریقی(IPV) تبدیل شود، گفت: باید هر چه سریعتر امکانات مورد نیاز برای تولید این واکسن فراهم شود تا مانند سال گذشته در تامین این واکسن با مشکل مواجه نشویم.

0002

نظر شما