شناسهٔ خبر: 26221313 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، اعلام کرد؛

قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس با آزادی عبادی منافات دارد

خبرگزاری شبستان: وزارت اطلاع رسانی فلسطین بررسی مجدد قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس را دشمنی با آزادی عبادی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «الیوم السابع» وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، بررسی قانون ممنوعیت پخش اذان مساجد از سوی کمیته قانونی وابسته به کنست رژیم صهیونیستی را دشمنی با آزادی عبادی دانست و به مثابه هدف قرار دادن مقدسات دانست.

 

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: ادعاهای اشغالگران درباره اذان و اینکه پخش اذان باعث سر و صدا و آزار و اذیت می شود، غیر معقولانه است و اهانت به آزادی بیان محسوب می‌شود و تحریک‌کننده حملات تروریستی علیه مساجد و نمازگزاران است.

 

بررسی مجدد این قانون نژادپرستانه همزمان با حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، نصب گیت‌های بازرسی، کندن درختان در منطقه باب الرحمه و اجازه حمله به شهرک‌نشینان دعوت آشکار به تروریسم و تشویق به افراط‌گرایی است.

 

وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین از سازمان‌های بین‌المللی و به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان یونسکو  خواست تا صدای خود را علیه این قانون نژادپرستانه بالا ببرند و برای شکست این قانون تلاش کنند.

 

یادآور می‌شود؛ اوایل ماه جاری میلادی، کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانونی که توسط موتی یوگیو؛ عضو حزب راست‌گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست‌گرا ارائه شده بود، موافقت کرد و قرار بود این قانون به منظور تصویب نهایی به کنست ارائه شود.

 

 

 

نظر شما