شناسهٔ خبر: 26221303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

۲۰۰۰ هئیت مذهبی آذربایجان غربی در سامانه جامع هیئات مذهبی ثبت شد

ارومیه - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، از ثبت نام بیش از دو هزار هیئت مذهبی در سامانه جامع هیئات مذهبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: در زمان حاضر سه هزار هیئت در سطح این استان فعالیت دارند که آمار ثبت در سامانه با توجه به مشکلات موجود بسیار رضایتبخش است.

وی همچنین به فعالیت چهار هزار مداح در سطح استان اشاره و عنوان کرد: از این تعداد دو هزار و ۷۲۰ نفر در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند که باید نسبت به دریافت اطلاعات و ثبت در سامانه اقدام سریع‌تری انجام دهند.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه در سطح این استان ۳۵۰ موسسه و خانه قرآن فعالیت دارند، گفت: ۱۷۰ موسسه قرآنی و ۱۸۰ خانه قرآن در سطح شهرها و روستاهای استان دارای مجوز هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از ساماندهی ۹۰۰ روحانی در سامانه سجام نیز خبر داد و گفت: در بخش سامانه جامع اعزام مبلغ اکنون ۹۰۰ نفر در سطح استان ثبت نام کرده اند که با توجه به وجود برخی روحانیون بدون ارتباط کاری با تبلیغات اسلامی این آمار متناسب به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام داداش زاده اضافه کرد: بر اساس آمار اعلاکی از سوی اوقاف و امور خیریه استان سه هزار و ۷۰۰ مسجد در سطح استان وجود دارد که البته از نظر اداره تبلیغات فعال و غیر فعال بودن مساجد و موسسات تعبیر دیگری دارند و اگر عموم را در نظر بگیریم همه فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: مجمع تمام روحانیون فعال در سطح استان به ۶۰۰ نفر می‌رسد که از این تعداد ۱۵۰ روحانی مستقر در مسجد شهری و روستایی، ۳۰۰ روحانی مستقر در مدارس امین و ۸۵ روحانی نیز در طرح هجرت حوزه‌های‌ علمیه حضور دارند.

حجت الاسلام داداش زاده از فعالیت یک مدرسه علوم و معارف اسلامی دخترانه در استان خبر داد و گفت: این تعداد جوابگوی نیاز استان نیست ولی به دلیل کمبود فضای آموزشی با وجود اینکه مجوزهای لازم برای احداث این مدارس در برخی از شهرهای استان اخذ شده هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و نیز پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در طول سال خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها و کلاس‌ها در سال جاری باید افزایش یابند و نسبت به افزایش تعداد آموزش گیرندگان نیز تلاش بیشتر انجام خواهد گرفت.

نظر شما