شناسهٔ خبر: 26221275 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حیدری مطرح کرد:

‌صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک یا روش یک جایگزین

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه همچنان در حال مذاکره برای صدور روادید اربعین به صورت الکترونیک هستیم، گفت: اگر به توافق نرسیم سیستم دیگری را جایگزین می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

‌صدور روادید اربعین به صورت الکترویک یا روش جایگزین/ حضور تیم‌های آموزش‌دیده عراقی

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که خبرهایی در خصوص تسهیل در تردد زائران اربعین منتشر شده، آیا این اخبار به معنای باز شدن مرزهای جدید و صدور روادید به صورت الکترونیک است؟ گفت: بر اساس مذاکراتی که با طرف عراقی داشتیم امیدواریم که امسال مرز خسروی باز و تردد از آن صورت گیرد.

وی با اشاره به امضای پیش‌نویس تفاهم‌ نامه برگزاری مراسم اربعین حسینی توسط دو طرف گفت: در تمام بخش‌ها و موضوعاتی که بین دو کشور مشترک بوده و لازم است اقدامات مشترک انجام شود توافق صورت گرفته است، از جمله تسهیل‌سازی در صدور روادید، راه‌اندازی مرز خسروی، پرداخت هزینه روادید به ریال ایران و ... .

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا صدور روادید به صورت الکترونیک در سال جاری قطعی شده است؟ گفت: هنوز در حال مذاکره در این خصوص هستیم ولی به نتیجه قطعی نرسید‌ه‌ایم. اما اگر احیاناً در این خصوص به توافق نرسیم سیستم دیگری را جایگزین می‌کنیم که مشابه صدرو روادید به صورت الکترونیک است. البته به دولت عراق هم گفته‌ایم که خواستار صدور روادید به صورت الکترونیک هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که امسال برای رفع مشکل موکب‌داران ایرانی که باید تجهیزات خود را به عراق می‌بردند به دلیل تغییر مدام قوانین این کشور دچار مشکل شدند امسال برای رفع این مشکل چه تمهیدی اندیشیده شده است؟ گفت: امسال بر روی این موضوع توافق شده که تیم‌های عراقی آموزش دیده و توجیه شده باشند و با گروه‌های ایرانی همکاری کنند و با عوض شدن تیم‌های لب‌مرز و ... مشکل در خصوص تردد و ورود و خروج زائران و موکب‌داران بروز نکند.

حیدری در پایان گفت: طی دو هفته آینده آخرین نشست با مسئولان عراقی و سفیر عراق انجام و پس از بررسی آخرین وضعیت تفاهم‌نامه اربعین 97 به امضای نهایی می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما