شناسهٔ خبر: 26221237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابطحی مطرح کرد:

روسیه فعلی، دولت تزار سابق نیست/همکاری ایران و روس‌ها در بلوک‌بندی شرق و غرب موثر است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد همکاری ژئوپولیتیک ایران و روسیه می تواند پایان دهنده بسیاری از مناقشات و مسائل منطقه باشد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیامدهای ژئوپولیتیک تقویت همکاری نظامی کشورمان با روس‌ها، گفت: متاسفانه برخی افراد در تحلیل هایشان اشتباه می کنند و داستان پیچیده و تاریخی بین دولت تزار، اتحاد جماهیر شوروی و وضع فعلی حاکمیت بر روسیه را یکسان می دانند در حالی که باید بدانیم روسیه کنونی دیگر کشور گذشته نیست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی منافع کشورمان را در نظر بگیریم نباید به دیگران اعتماد صددرصدی داشته باشیم و این مهم یک اصل در روابط بین الملل محسوب می شود، اظهار کرد: به نظر می رسد هم اکنون بر اساس بلوک بندی ایجاد شده بین شرق و غرب و همچنین وضعیت بین ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، تعامل حساب شده با روسیه می تواند به نفع کشورمان ختم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه می توانند با اتحاد بسیاری از مسائل منطقه را برطرف کنند، تصریح کرد: نباید از یاد برد که هم اکنون  همکاری های ژئوپولیتیک بین کشورمان و روسیه وجود دارد و باید به سمت افزایش آن حرکت کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می توان به همکاری و تعامل دو کشور در مواجه با مسئله سوریه اشاره کرد که این امر منجر به نابودی گروه تروریستی داعش و برچیده شدن نقشه شوم مستکبران شد./

پایان پیام

نظر شما