شناسهٔ خبر: 26221055 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جدایی یکی دیگر از متحدان عربستان از ائتلاف تجاوز به یمن

سابو افزود: دولت مالزی نمی خواهد که در نزاع ها در منطقه خلیج فارس درگیر شود و در حال بازنگری در مساله استقرار نیروهای ارتش این کشور در عربستن سعودی است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یکی دیگر از کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ علیه یمن اعلام کرد که قصد دارد نیروهای خود را از عربستان سعودی خارج کند.

»محمد سابو» وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که کشور در حال بررسی خروج نیروهای مالیزیایی مستقر در عربستان سعودی در چارچوب ائتلاف به اصطلاح حمایت از دولت قانونی و بازگرداندن امید به یمن(جنگ علیه یمن) است.

سابو افزود: دولت مالزی نمی خواهد که در نزاع ها در منطقه خلیج فارس درگیر شود و در حال بازنگری در مساله استقرار نیروهای ارتش این کشور در عربستن سعودی است.

وی افزود: چرا باید در حمله به یمن به عنوان یک امت اسلامی دیگر، شرکت کنیم؟ ما نمی خواهیم در چنین نزاع های مشارکت کنیم.

سابو  که ماه پیش به عنوان وزیر دفاع توسط «مهاتیر محمد» نخست وزیر جدید این کشور تعیین شد تأکید کرد:اگر مالزی بخواهد ارتش اش را در هر گونه نزاعی وارد کند این مساله فقط از طریق سازمان ملل صورت می گیرد.

این در حالی است که در سودان نیز درخواست ها برای خروج نیروهای سودانی از یمن بیشتر شده است و این درخواست ها را دو نماینده پارلمان عضو جنبش «اصلاح اکنون»یعنی«حسن عثمان رزق» و «عبدالرحمن الفضیل» از اوایل ماه آوریل هدایت می کنند. این درخواست ها پس از آن مطرح شد که فعالان هوادار انصار الله یمن در توئیتر خواستار آن شده بودند که خارطوم نیز علاوه بر شهرهای عربستان با موشک های بالستیک هدف قرار گیرد.

فراکسیون«التغییر» در پارلمان سودان نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرد که از همان ابتدا مخالف مشارکت نیروهای سودانی در جنک علیه یمن بود و این مشارکت منجر به وارد آمدن تلفات سنگینی به نظامیان سودانی شده است.

«عمر البشیر» رئیس جمهور سودان به امید دریافت کمک های مالی از عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیروهای ویژه این کشور را به قتلگاه شان در یمن فرستاده است.

در همین حال،  سرلشکر«محمد حمدان حمیدتی» فرمانده نیروهای حمایت سریع سودان گفت تا کنون بیش از 412 نظامی سودانی از جمله 14 افسر شرکت کننده در جنگ علیه یمن در چارچوب ائتلاف عربی به رهبری عربستان کشته شده اند.

 

انتهای پیام

نظر شما