شناسهٔ خبر: 26221011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در «باب الرحمة» مسجدالاقصی چه خبر است؟

گروه بین‌الملل ـ منطقه «باب الرحمة» در بخش دیوار شرقی مسجدالاقصی این روزها شاهد اقدامات تخریبی از سوی صهیونیست‌ها است و در همین راستا بسیاری از درختان این منطقه قطع و اتاقک دیده‌بانی بر فراز آن ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

در «باب الرحمة» مسجدالاقصی چه خبر است؟ 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة نت؛ با نزدیک شدن به نخستین سالروز اقدام ناکام اسرائیلی‌ها در نصب گیت‌های الکترونیکی در ورودی‌های مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان به‌ویژه بخش دیوارهای شرقی این مسجد شاهد توطئه‌های جدیدی از سوی صهیونیست‌ها است.

محور درگیری فلسطینیان با اسرائیل، این بار متمرکز بر منطقه «باب الرحمة» در مجاورت دیوار شرقی مسجدالاقصی تا شرق مصلای قبة الصخره است، این در حالی است که فلسطینی‌ها نسبت به وضع موجود احساس خطر کرده و تصمیم گرفتند ضمن حفظ هویت این منطقه تاکید کنند که «باب الرحمة» بخشی جداناشدنی از این مسجد به شمار می‌رود.

آغاز این نبرد به اجتماع نزدیک به هزار داوطلب از معتکفان در شب 27 ماه رمضان در منطقه «باب الرحمة» برمی‌گردد، چرا که فلسطینیان پس از سال‌ها ممانعت از سوی اسرئیل، اقدام به نظافت این منطقه و آماده ساختن آن برای برپایی نماز کردند، اما رژیم اشغالگر این اقدام را تاب نیاورد و با قطع درختان، تخریب مکان‌های مرمت و آماده شده برای اقامه نماز، ایجاد اتاقک دیده‎بانی، بازداشت نگهبانان مسجد و اعطای مجوز به شهرک‌نشیان برای برپایی آیین ازدواج در داخل مسجد تلاش کرد تا نتیجه همه زحمات فلسطینیان در این منطقه را بر باددهد.

شیخ رائد فتحی، استاد دانشکده تبلیغات و علوم اسلامی در شهر «ام الفحم» واقع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با بیان این که اقدام داوطلبان فلسطینی در شب قدر به منطقه باب الرحمة با هدف به ناکامی کشاندن طرح‌های اسرائیل در منطقه شرقی مسجد الاقصی و به ویژه باب الرحمة بوده، تصریح کرد: اسرائیلی‌ها گمان کردند، مسلمانان قسمت شرقی قدس را فراموش کرده‌اند در حالی که قداست این بخش کمتر از قداست دیگر بخش‌های مسجدالاقصی نیست.

اسرائیلی‌ها به زعم خود «باب الرحمة» را ورودی اصلی شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت معبد(هیکل) سلیمان می‌دانند به همین دلیل در برابر آن می‌ایستند؛ با این باور که آنها از این قسمت به آنچه آن را «قدس الاقداس» نامیده‌اند، وارد می‌شوند.

اقدامات اخیر رژیم اشغالگر در بخش شرقی مسجدالاقصی، مؤسسات اسلامی قدس را از سکوت خارج کرد، به گونه‌ای که شورای اوقاف و هیئت عالی اسلامی و اداره اوقاف اسلامی قدس با صدور بیانیه‌ای از تلاش اسرائیل برای به دست گرفتن اداره امور مسجد از جمله باب الرحمة و ایجاد اختلال در کار نگهبانان این بخش خبردادند.

شیخ محمد احمد حسین، مفتی قدس و خطیب مسجدالاقصی نیز ضمن هشدار نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در نصب برج‌های مراقبت و کنترل در بخش فوقانی «باب الرحمة»، بر ضرورت اقدام فوری برای نجات قبله نخست مسلمانان تاکید کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما