شناسهٔ خبر: 26219986 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

نظر کارشناسان در مورد بازی با اسپانیا

اول دفاع بعد ضدحمله

در بازی تیم ملی مقابل اسپانیا، تیم حریف صددرصد برای نتیجه گرفتن و برد مقابل ما به زمین مسابقه خواهد آمد و از طرفی دیگر تیم مراکش با پرتغال بازی دارد و مشخص است پرتغال می‌خواهد بازی را به‌نفع خودش تمام کند و همه‌چیز به بازی آخر خواهد کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اتفاق نظر کارشناسان و متخصصان فوتبال در مورد نحوه بازی برابر اسپانیا نشان‌دهنده این است که امروز کی‌روش با شناختی که از حریف دارد با سیستم دفاعی همیشگی‌اش به مصاف شاگردان هیه‌رو خواهد رفت و همانند بازی اول خود، ضمن بهره‌برداری از موقعیت‌های به‌دست آمده ضد‌حمله‌های خود را به نتیجه برساند.

با توجه به برگزاری بازی دوم تیم ملی برابر اسپانیا شاید نظر فنی و تخصصی کارشناسان فوتبال شنیدنی‌تر باشد.

 امیر حاج‌رضایی: فضا دادن به اسپانیا خودزنی است

وی درباره خط حمله قدرتمند ایران به‌رغم سیستم دفاعی تیم کی‌روش گفت: «هر مربی فلسفه و تاکتیک خاص خود را دارد. تیم‌های مورینیو و دیگو پابلو سیمئونه هم تیم‌های دفاعی و مبتنی‌بر ضد‌حمله هستند. تمرکز مربیان برتر دنیا بیشتر روی نتیجه است و بعید می‌دانم طرفدار فوتبالی راضی باشد که تیمش خوب بازی کند اما نتیجه نگیرد.»

حاج‌رضایی اضافه کرد: «ما مربیان قدرتمندی داریم و سرمربی تیم‌ملی تاکتیک مورد نظرش را بر مبنای نتیجه‌گیری انتخاب خواهد کرد. اسپانیا تیمی است که به‌خوبی از فضاها استفاده می‌کند و فضا دادن به این تیم به معنی خودزنی است. طبیعی است که باید مقابل چنین تیم‌هایی دفاعی بازی کرد و اجازه فضاسازی نداد که این دفاعی بازی کردن خلاف قاعده فوتبال و قانون نیست و نوعی تاکتیک به‌حساب می‌آید.»

 میناوند: تساوی با پرتغال به نفع ما نبود

مــهــــرداد میــنـــاونـــد درخصوص بازی تیم ملی کشورمان مقابل  اسپانیا اظهار داشت: «خلاف نظر دیگران که می‌گویند اتفاق خوبی بود که بازی پرتغال و اسپانیا مساوی تمام و این نتیجه به‌نفع تیم ملی ایران شد، به‌نظر من ‌ای‌کاش این بازی با تساوی به پایان نمی‌رسید و یکی از این دو تیم برنده بازی می‌شد، چون تیم ملی ایران با هر دو تیم بازی دارد و این تساوی کمی کار ما را سخت خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «در بازی تیم ملی مقابل اسپانیا، تیم حریف صددرصد برای نتیجه گرفتن و برد مقابل ما به زمین مسابقه خواهد آمد و از طرفی دیگر تیم مراکش با پرتغال بازی دارد و مشخص است پرتغال می‌خواهد بازی را به‌نفع خودش تمام کند و همه‌چیز به بازی آخر خواهد کشید.»   پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «اسپانیا قدرتش را در بازی با پرتغال نشان داد و همان‌طور که دیدید این تیم فوتبالش را به پرتغال دیکته کرد. تیم ملی اسپانیا در خط حمله و نوع بازی‌اش خیلی قوی است و با بردی که مقابل مراکش به‌دست آوردیم نباید این توقع را داشته باشیم که می‌توانیم اسپانیا را هم ببریم. فقط باید جوری مقابل این تیم بازی کنیم که آبرومندانه باشد و نگاه کارشناسان فوتبال جهان را نسبت به فوتبال ایران جلب کنیم.»

 هاشمیان: اگر ببریم ایده‌آل است

باید قبول کنیم که فوتبال پرتغال و ‌اسپانیا سال‌ها از ما جلوتر است. من نمی‌گویم ما مقابل ‌اسپانیا و پرتغال از پیش باخته هستیم، بلکه می‌گویم باید با نهایت توان و نیرو در برابر این دو تیم بازی کنیم، اما اینکه بخواهیم این دو تیم را شکست دهیم مساله ایده‌آلی می‌شود ولی کار خیلی سختی است. قطعا آقای کی‌روش ‌انگیزه زیادی دارد تا مقابل این تیم نتیجه‌ بگیرد. قطعا شناختی که از این تیم دارد هم می‌تواند به بازیکنان تیم‌ ‌ملی ایران کمک کند. البته در‌نظر داشته باشید شناخت مهم است اما ابزار هم بسیار اهمیت دارد. ما باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشیم. من فکر می‌کنم مقابل دو تیم ‌اسپانیا و پرتغال هم با همین روشی که به مصاف مراکش رفتیم بازی خواهیم کرد.

 آقاجانیان: تا آخرین لحظه خواهیم جنگید

اسپانیا قهرمان جهان است و این تیم را به‌خوبی می‌شناسیم، بازی‌های این تیم تحلیل شده است و کادر فنی و بازیکنان می‌دانند که قرار است برابر ‌اسپانیا چه کاری انجام دهند.

مربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران افزود: «تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا به بهترین شکل خواسته‌های بازیکنان را به انجام برسانیم و تیم ملی شاداب و هماهنگ مقابل قهرمان جهان ظاهر شود. تمرکز تیمی مقابل اسپانیا را حفظ می‌کنیم و قول می‌دهیم که تیم‌ ‌ملی تا آخرین لحظه برابر ‌اسپانیا خواهد جنگید.»

آقاجانیان با اشاره به بازی برابر ‌اسپانیا گفت‌: «‌اسپانیا قهرمان جهان است و بازی آسانی پیش رو نداریم. تمام تلاش‌مان بر این است که یک بازی خوب انجام دهیم.»

 ناصر محمد‌خانی: منافذ دفاعی را ببندند

در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. اسپانیا تیمی بسیار قوی است، اما کار نشدنی در فوتبال وجود ندارد. دفاع فشرده، استفاده از ضد‌حمله‌ها و بازی هوشمندانه حتما می‌تواند تیم ما را به امتیاز برساند. در این بین جدا از عملکرد مدافعان نقش هافبک‌های دفاعی هم بسیار حائز اهمیت است که چطور منافذ دفاعی‌مان را ببندند و شرایط را برای ضد‌حمله‌ها مهیا کنند.

 استیلی: در برابر فوتبال مالکانه قرار داریم

 باید واقع‌بین باشیم، با توجه به شرایط از لحاظ فنی، اسپانیا قابل مقایسه با فوتبال ایران نیست. مطمئنا در بازی با اسپانیا، نسبت به بازی با مراکش تغییراتی خواهیم داشت. برای اینکه بتوانیم مقابل اسپانیا عملکرد خوبی داشته باشیم، باید از دو هافبک دفاعی استفاده کنیم. حضور سعید عزت‌اللهی می‌تواند به تیم ملی کمک کند، چون با حضور عزت‌اللهی و ابراهیمی می‌توانیم فضا را از ستارگان اسپانیا بگیریم. می‌دانیم اسپانیا فوتبال مالکانه‌ای دارد. ما در سالیان گذشته تمرینات خوبی مقابل تیم‌هایی که بازی مالکانه دارند، انجام دادیم. اینکه چطور مقابل اسپانیا دفاع کنیم یک موضوع مهم است که نباید از ستارگان اسپانیا و همچنین پرتغال غافل شویم. نباید به این تیم‌ها ضربات ایستگاهی بدهیم. باید از ضدحملات به‌نحو احسن استفاده کنیم.

استیلی اعتقاد دارد که اگر ۲۰ دقیقه اول گلی دریافت نکنیم، می‌توانیم اعتمادبه‌نفس به‌دست بیاوریم و با روحیه بالا مقابل ستارگان اسپانیا بازی کنیم. شاگردان کی‌روش باید بدانند که مسئولیت بزرگی دارند. باید مقابل ستارگان بارسلونا و رئال‌مادرید دوندگی بالایی داشته باشند. اگر هم توپ را از دست دادند، باید با سرعت بالا یارگیری کنند و توپ را از اسپانیا دور کنند. مطمئنا ستارگان اسپانیا فشار زیادی روی دروازه ایران خواهند آورد، اگر ما توپ را لو دادیم باید خیلی سریع جمع شویم. یادمان نرود که بازیکنان اسپانیا در تمام نقاط خلاق هستند. باید هریک از بازیکنان اسپانیا را دو بازیکن ایرانی دفاع کند تا بتوانیم توپ را دریافت کنیم.

نظر شما