شناسهٔ خبر: 26219811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور مقام معظم رهبری:

مهمترین افتخار ملت ایران کسب عزت با استقلال است

تهران-ایرنا-مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: مهمترین افتخار ملت ایران کسب عزت با استقلال است و آمریکا دیر یا زود با ذلت از منطقه خارج خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر 'علی اکبر ولایتی' امروز چهارشنبه در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: اخیرا نامه ای به امضای 100 نفر منتشر شده که این افراد بعضی نویسنده، تاجر و برخی مقیم خارج از کشور هستند؛ نامه ای که در واقع تسلیم نامه ملت ایران است.
وی ادامه داد: اولا ملت ایران به این افراد وکالت نداده تا تسلیم نامه تنظیم کنند و مهمترین افتخار ملت این است که با عزت استقلال خود را کسب کرده است.
رئیس هیات امنا وهیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سوال این است که چرا عده ای در اوج عزت ایران دستپاچه شدند و این نامه را نوشته اند؛ خط جبهه مقاومت شاهد پیروزی های فراوان از جمله انتخابات لبنان است؛ انتخابات عراق نیز برای ما به عنوان کشور هم پیمان عراق مایه افتخار است و پیروزی های یمن و سوریه نیز درخشان است. بنابراین سوال این است چرا عده ای که هرگز در کشور مسئولانه عمل نکرده اند و مسئولیتی هم نداشته اند چنین نامه ای می نویسند؟
وی با اشاره به نقض عهد آمریکا در خروج از برجام گفت: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از این اقدام اشاره کرد که به زودی آثار آن را در ایران خواهید دید و این نامه یکی از آثار آن است.
ولایتی همچنین با اشاره به مذاکرات کره شمالی و آمریکا افزود: کره شمالی از مواضع خود پایین نیامد و آمریکا با این اقدام به عقب نشینی خود فقط مشروعیت داد.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نامه یاد شده گفت: این افراد بدانند اگر امروز برای خوش خدمتی های خود جوایزی دریافت می کنند وقتی تاریخ مصرفشان تمام شود این جوایز نیز پایان می یابد.
وی با تاکید بر اینکه این افراد نه معنی مذاکره را می دانند و نا با موازنه بین المللی آشنا هستند، گفت: بعد از پنج سال مذاکره در مورد موضوع هسته ای آمریکا نقض عهد کرد و امروز نزد همه کشورها بی آبرو شده است. این 100 نفر خواستند برای آمریکا آبرویی جمع کنند ولی بدانند حتی اگر در کشور صاحب اختیار باشند که نیستند آمریکا مانند کشورهای عربی منطقه فقط از آنها استفاده می کند.

***وظایف اساتید بسیجی
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف عنوان بسیج پرداخت و گفت: بسیج موجب انسجام ملی و دینی است .
وی در ادامه وظایف اساتید بسیجی را توضیح داد و افزود: این اساتید دو وظیفه دارند یک وظیفه عام که مشارکت در مجموعه همایش ها و رویدادهای انقلابی و ملی است و دیگر وظیفه خاص که احیای فرهنگ و تمدن اسلامی است.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با تاکید در بیداری اسلامی در ایران، منطقه و جهان اسلام گفت: اولین دستاورد این امر استقلال است و بدون استقلال هیچ پیشرفتی معنی ندارد؛ اینکه عده ای می گویند امروز در عصر مشارکت هستیم و استقلال لازم نیست در صورتی محقق می شود که همه جوامع با هم مشارکت کنند و مرزها شیشه ای شود. این فرضیه که عده ای خود را برابرتر از بقیه می دانند مانند آمریکا مشارکت را نقض می کنند.
وی به اولین سفر رییس جمهوری آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: در این سفر ترامپ کشورهای عربی را مانند گاو شیرده دانست و تا می توانست از مزایای مادی آنها استفاده کرد در این شرایط معلوم است که استقلال گرانبهاترین گوهر برای حفظ اعتبار و قدرت ملی هر کشوری است.

***بازسازی تمدن اسلامی
وی در ادامه به شکل گیری تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: شکل دهی تمدن اسلامی به اجزاء و ارکان آن منوط است و اساتید باید پرچم دار این امر باشند.
ولایتی گفت: بنابراین اساتید در پیشرفت علم و فناوری و جهت دهی به افکار دانشجویان در مسیر فرهنگ و تمدن اسلامی نقش مهمی دارند.
وی با تاکید بر متفاوت بودن دیدگاه های یک متفکر مسلمان با متفکران بی دین افزود: دانشگاه ها و حوزه باید پایه گذار تمدن نوین اسلامی باشند و اساتید به ویژه اساتید بسیجی در تقویت علم و حکمت نقش دارند.
وی سومین وظیفه اساتید دانشگاه را دخالت در امر سیاست دانست و گفت: این اساتید باید به اندازه توان خود به جهت گیری سیاسی جامعه و کشور کمک کرده و جلوی انحرافات را بگیرند.
همایش یک روزه «اساتید بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن ساز» با حضور رئیس و معاونان دانشگاه آزاد، رییس بسیج اساتید و اعضای کانون های بسیج در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار و طی آن از نماد اندیشکده مواد و انرژی بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد جنوب رونمایی شد.
علمی**9157**2038**1440

نظر شما