شناسهٔ خبر: 26219509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ولایتی:

اروپایی ها در موضوع برجام به تکلیف خود عمل کنند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اروپایی ها در موضوع برجام باید به تکلیف خود عمل کنند و آمریکا را نیز وادار کنند که دست از خرابکاری بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی اکبر ولایتی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بعد از همایش «اساتید بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن ساز» در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد افزود: ملت ایران شرایط خود را برای ادامه حضور در برجام از زبان رییس جمهوری کشور بیان کرده است و به هیچ وجه بر خلاف شرایط خود ادامه برجام را نمی پذیرد.

وی همچنین در مورد انتخابات عراق اظهار داشت: ما به عنوان هم پیمان عراق خوشحال هستیم که این انتخابات بدون مشکل برگزار شده و مردم این کشور آزادی و امنیت را انتخاب کرده اند.

رییس هیات امناء و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امیدواریم متخصصان عراق، دولت جدید و مجلس را به خوبی تشکیل دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین تحولات یمن و حملات به بندر الحدیده افزود: رزمندگان جنبش انصار الله، نیروهای حوثی و مردم پیروزمندانه مبارزه و در کنار هم برای رفع حصر این بندر تلاش کردند.

ولایتی با اشاره به بیش از سه سال حمله نیروهای ائتلاف عربستان به یمن گفت: با وجود این حملات، امروز نیروهای مدافع یمن قویتر از قبل هستند؛ سعودی ها و اماراتی ها با دادن تلفات زیاد ناچار به عقب نشینی شدند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت: آمریکا به موضوع حقوق بشر به مانند ابزار سیاسی می نگرد که اگر به نفع حکومتشان باشد در آن حضور دارد و اگر نباشدخارج می شود.

این همایش یک روزه با حضور رییس و معاونان دانشگاه آزاد، رییس بسیج اساتید و اعضای کانون های بسیج در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار و طی آن از نماد اندیشکده مواد و انرژی بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد جنوب رونمایی شد.

نظر شما