شناسهٔ خبر: 26219497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حاشیه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

هوشمندی کی‌روش برای لو نرفتن نام جانشین چشمی/سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران! / صعود ایران در رده‌بندی دور اول جام جهانی

خبرگزاری میزان- در نشست خبری دیروز کارلوس کی روش و مسعود شجاعی خبرنگاران حاضر هم از سرمربی و هم از کاپیتان تیم ملی ایران درباره مصدومیت روزبه چشمی و جایگزین او سوال کردند، اما به پاسخ واضحی نرسیدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،شش روز از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ گذشته و در این شش روز حواشی و اتفاقات جالبی رخداد داده است که به طور اختصار آنها را مرور می کنیم.
 
هوشمندی کی‌روش برای لو نرفتن نام جانشین چشمی
 
هوشمندی کی‌روش برای لو نرفتن نام جانشین چشمی/سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران! / صعود ایران در رده‌بندی دور اول جام جهانی
 
در نشست خبری دیروز کارلوس کی روش و مسعود شجاعی خبرنگاران حاضر هم از سرمربی و هم از کاپیتان تیم ملی ایران درباره مصدومیت روزبه چشمی و جایگزین او سوال کردند، اما به پاسخ واضحی نرسیدند.
کی روش در این باره ضمن ابراز تاسف بابت مصدومیت چشمی حرف دیگری نزد و فقط اعلام کرد که این مساله اتفاق ناراحت کننده‌ای است.
 
بازیکنانی که می‌توانند جای خالی روزبه را پر کنند
 
پس از قطعی شدن غیبت چشمی در بازی با اسپانیا، گمانه زنی ها درباره جانشین او آغاز شد. محمدرضا خانزاده، پژمان منتظری و مجید حسینی گزینه های اصلی جایگزینی هستند.
شانس محمدرضا خانزاده باتوجه به عملکرد او در بازی های باشگاهی، دیدارهای دوستانه و تمرینات اخیر، برای حضور فیکس در زمین پایین تر از بقیه است اما هنوز نمی توان با قاطعیت مجید حسینی یا پژمان منتظری را جانشین چشمی معرفی کرد. منتظری سابقه بازی مقابل قدرت های دنیا را دارد و از تجربه زیادی بهره می برد، از آن طرف مجید حسینی نقطه مقابل منتظری است. حسینی استحکام بالایی در استقلال از خود نشان داده و همچنین نیروی جوانی و انگیزه زیادش، به او یاری می رساند اما شاید کمبود تجربه، عاملی برای نیمکت نشینی اش باشد.
 
هدف بزرگ کی‌روش مقابل اسپانیا و پرتغال چیست؟
 
از ماداگاسکار تا اسپانیا، ۸۲ مسابقه دیگر را با کی روش انجام دادیم و اکنون می‌توان ادعا کرد که ایران با سرمربی پرتغالی اش به موفقیت و البته ثبات رسیده است.
در ۸۳ بازی با کی روش، ایران ۴۸ پیروزی به دست آورد، ۲۵ مرتبه مقابل حریفان متوقف شد و تنها ۱۰ شکست را تجربه کرد. ۴ پیروزی مقابل کره جنوبی، ۴ برد برابر قطر، یک تحمیل شکست بر شیلی و همچنین کسب سه امتیاز با ارزش بازی مراکش مهم‌ترین برد‌های ایران با کی روش بوده اند.
 
قفل دروازه ورزشگاه آزادی برای خانواده‌ها شکست
 
مجوز پخش مسابقات جام جهانى در ورزشگاه یک‌صدهزار نفرى آزادى،از سوی استانداری تهران صادر شد تا علاقه‌مندان به ورزش بتوانند همراه خانواده خود تماشاگر بازی‌ها در ورزشگاه آزادی باشند.
طبق هماهنگی‌های صورت گرفته یک نمایشگر بزرگ به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در قسمت روبروی جایگاه ورزشگاه آزادی کار گذاشته خواهد شد تا تماشاگران از طبقه اول و دوم ضلع غربی ورزشگاه، تماشاگر بازی‌های جام جهانی از جمله دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران باشند.
 
صعود ایران در رده‌بندی دور اول جام جهانی
 
هوشمندی کی‌روش برای لو نرفتن نام جانشین چشمی/سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران! / صعود ایران در رده‌بندی دور اول جام جهانی
 
با پایان دور اول مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت «بلیچر ریپورت» رده‌بندی ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها را بر اساس عملکرد آن‌ها پس از انجام اولین بازی‌شان در جام بیست‌ویکم منتشر کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با هفت پله صعود به رده نوزدهم صعود کرد. شاگردان کی‌روش موفق شدند در بازی اول خود به لطف گل به خودی مدافع حریف با نتیجه یک بر صفر بر مراکش غلبه کنند، هرچند همچنان برای صعود از گروه B. کار دشواری در پیش دارند.
 
اعتراف سرمربی مصر درباره محمد صلاح
 
سرمربی تیم ملی مصر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند محمد صلاح برای این دیدار صددرصد آماده بود؟ گفت: کادر پزشکی تیم ما تصمیم گرفت محمد صلاح به این بازی برسد. او مصدومیت سختی را پشت سر گذاشت. در این فرصت کم بعد از فینال لیگ قهرمانان، او تلاش زیادی کرد تا به آمادگی کامل برسد، ولی آن محمد صلاحی که صددرصد انتظار داشتیم نبود.
 
خطر محرومیت در کمین سه ستاره ایران
 
هوشمندی کی‌روش برای لو نرفتن نام جانشین چشمی/سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران! / صعود ایران در رده‌بندی دور اول جام جهانی
 
سه بازیکن تک اخطاره ایران در جدال حساس امشب مقابل اسپانیا باید دست به عصاتر از همیشه به میدان بروند تا با محرومیت از جام جهانی روبرو نشوند.
مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد و علیرضا جهانبخش یه بازیکن ایران مقابل مراکش بودند که از داور ترکیه‌ای اخطار دریافت کردند تا در بازی امشب با اسپانیا در کازان آرنا کمی محتاط‌تر از قبل به میدان بروند.
 
هت‌تریک آفریقایی‌ها در گل به خودی
 
احمد فتحی کاپیتان تیم ملی مصر در دقایق ابتدایی نیمه دوم برابر روسیه دروازه خودی را باز کرد تا برای چهارمین مرتبه تیم‌های آفریقایی به اشتباه دروازه خودی را باز کنند.
پیش از این مراکش و نیجریه با گل به خودی کار مهاجمان تیم حریف را آسان کرده بودند و مصری‌ها حالا در دیدار با تیم میزبان این اشتباه را انجام دادند.
 
گل به خودی از رونالدو سبقت گرفت
 
هوشمندی کی‌روش برای لو نرفتن نام جانشین چشمی/سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران! / صعود ایران در رده‌بندی دور اول جام جهانی
 
در جدول گلزنان جام جهانی رونالدو از پرتغال و چریشف از روسیه با ۳ گل در صدر قرار دارند، اما نکته جالب اینکه ۵ گل در روسیه توسط بازیکنان خودی در جام جهانی به ثمر رسیده است که رقم قابل توجهی است.
البته چریشف ۳ گل را در ۲ بازی و رونالدو ۳ گل تنها در یک بازی و مقابل اسپانیا به ثمر رسانده است.
 
سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران!
 
بعد از پیرزی با ارزشی که تیم ملی کشورمان در نخستین بازی خود در جام جهانی روسیه به طرزی معجزه وار موفق به شکست دادن مراکش شد، حالا باید برای دیداری سخت‌تر مقابل تیم ملی اسپانیا بازی کند. دیداری که به زعم بسیاری از کارشناسان می‌تواند مهم‌ترین و حتی سخت‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران باشد.
 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما