شناسهٔ خبر: 26219214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ذوالنور در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

فرمایشات رهبرانقلاب درباره FATF نشان داد مقاومت نمایندگان برای نپیوستن به آن درست بود

نماینده مردم قم گفت: فرمایشات حضرت آقا پیرامون این کنوانسیون ها بیانگر این است که مقاومت برخی نمایندگان در برابر آنها به جا بوده است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به دیدار صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره راهبردی، راهگشا، موثر، امیدوارکننده و کاربردی بوده است.

وی با بیان اینکه موارد اثربخش کار مجلس ضرورت‌ها باید‌ها و نباید‌هایی که خانه ملت باید آن‌ها را رعایت کند در بیانات امروز مقام معظم رهبری مورد بحث قرار داده شد افزود: نکات مهمی، چون حل مشکلات اقتصادی مردم، تقنیح قوانین، حذف قوانین دست و پا گیر، چابکسازی و اولویت دادن مسائل کشور، قانون گذاری برای قشر آسیب پذیر مردم از محور‌های فرمایشات امروز حضرت آقا محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ایشان هم چنین در فرمایشات خود تاکید کردند قوانینی که وضع می‌شود مانند نردبانی است که فقیر و غنی از آن بالا می‌رود و قانونگذاری مجلس باید به گونه‌ای باشد که بیشتر به حل مشکلات قشر ضعیف مردم توجه شود.

ذوالنور با تاکید براینکه واقع بینانه بودن قوانین از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید داشتند، یادآور شد: به طور مثال گاهی قوانینی است که قابل اجرا نیست، اما بی جهت تصویب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلسباب یان اینکه مقام معظم رهبری استفاده از فرصت محدود مجلس را یکی دیگر از ضروریات کار مجلس برشمردند، تاکید کرد: فرمایشات ایشان تماما راهگشا بود. حضرت آقا در خصوص خانواده تاکید کردند که لازم نیست قوانینی درباره خانواده در مجلس تصویب کنیم که الگوگیری آن از غرب باشد چرا که خانواده در غرب معنایی با ارزش‌های مورد نظر ما ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بحث عظمت مردم ایران را در فرمایشاتشان مورد تاکید قرار دادند یادآور شد: ایشان مثال‌هایی در این خصوص آوردند مبنی براینکه مردم ایران همواره از گذشته درخشان بودند و باید متناسب با شان این ملت کار کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر انقلابی گری تاکید کردند و فرمودند، شما قسم خوردید حافظ دستاورد‌های انقلاب باشید و بدون روحیه انقلابی گری نمی‌توان این امر را محقق کرد لذا باید به جوهره انقلابی گری توجه داشته باشید.

ذوالنور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قوانین مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریست گفت: حضرت آقا فرمودند که اساس این کنوانسیون‌ها این است که چندین کشور قدرتمند و سلطه گر با مبانی خود قوانینی وضع می‌کنند و کشور‌های پیرو آنها به این مصوبات می‌پیوندند و کسانی، چون ما نیز اگر بخواهیم اعتراضی کنیم دیگر حرف ما مسموع نخواهد بود و تاثیری نداریم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: ایشان فرمودند، در این قوانین موارد خوبی وجود دارد که نیازی نیست آن‌ها را بپذیریم بلکه می‌توانیم قوانینی متناسب با آن موضوعات در کشورمان وضع کنیم در حقیقت حضرت آقا با فرموده مخالفتشان را با این کنوانسیون‌ها مشخص کردند.

وی بیان داشت: ایشان فرمودند، نباید این معاهدات از مجلس بیرون بیاید و ما باید قانون داخلی برای هر مورد خوبی که این کنوانسیون ها دارد، برای خود تدوین کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با بیان اینکه فرمایشات حضرت آقا پیرامون این کنوانسیون ها بیانگر این است که مقاومت برخی نمایندگان در برابر آنها به جا بوده است، خاطر نشان کرد: نمایندگانی که محکم ایستادند به درستی مسیر را تشخیص داده بودند و فرمایشات مقام معظم رهبری رسالت مجلس را برای ما سنگین‌تر کرد.

نظر شما