شناسهٔ خبر: 26215250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادواره ملی سردار شهید «غیوری‌زاده» برگزار شد

یادواره سردار «شهید علی غیوری زاده» با حضور گسترده مردم و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در شهرستان ملکشاهی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این یادواره که به مناسبت سالروز شهادت سردار علی غیوری زاده در حسینیه صاحب الزمان  محله خلیلوند شهرستان ملکشاهی برگزار شد،سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مردم غیور و مرزدار استان ایلام به‌ویژه مردم قهرمان شهرستان ملکشاهی در هشت سال دوران دفاع مقدس یاد و خاطره سردار شهید، علی غیوری زاده را گرامی داشت و از برگزاری این مراسم باشکوه برای پاسداشت خون شهدا قدردانی کرد.
وی گفت: جهان دوقطبی امروز، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان رهبر اردوگاه مقاومت و آزادی‌خواهی در مقابل دنیای استکبار و به سرکردگی آمریکا پذیرفته است و چشمان امیدوار همه مظلومان جهان به قدرت‌نمایی ایران اسلامی دوخته‌شده است.
رستمیان افزود: رزمندگان استان ایلام در طول تاریخ مرزداران شجاع و فداکاری بودند که از مرزهای پرافتخار کشور دفاع کردند و گل سرسبد آنان فرمانده گردان شهید علی غیوری زاده است که یک‌تنه مقابل دشمن ایستاد و بر اساس سوگند خود اجازه نداد تا وقتی زنده است دشمنی از آن ناحیه عبور کند.
وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا ضمن تجلیل از  شهیدان استمرار خط سرخ شهادت و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی است.
سلیمان رستمیان تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب روحیه بخشیدن به جامعه و از همه مهتر قطع امید کردن دشمن از این مرزوبوم است.
سردار شهید «علی غیوری زاده» در سال ۱۳۳۲ در بخش ملکشاهی در استان ایلام به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های حساسی چون حفاظت اطلاعات، فرمانده گردان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمؤمنین (ع) ایلام را عهده‌دار بود و در عملیات‌های والفجر ۳، والفجر ۵، والفجر ۹، والفجر ۱۰، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۱۰، نصر ۴ و نصر ۸ حضوری فعال داشت.
این شهید در سال 1367 در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت نائل شد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما