شناسهٔ خبر: 26215195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با فارس:

کمدی «آقا دلبر» تیرماه به صحنه می‌آید/ نقش ناصرالدین شاه را ایفا می‌کنم

سروش طاهری، بازیگر و کارگردان تئاتر عنوان کرد: نمایش کمدی «آقا دلبر» در نقد دوران ناصری به زودی به صحنه سنگلج می‌آید و من نیز نقش ناصرالدین شاه را در این نمایش ایفا می‌کنم.

صاحب‌خبر -

سروش طاهری بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های تئاتری اخیرش گفت: این روزها درگیر بازی در سه نمایش هستم. یک نمایش «روز بیست و یکم» به کارگردانی و نویسندگی نیوشا محرای است که با ایوب آقاخانی، سولماز نمین در حال تمرین هستیم.

وی در ادامه افزود: این نمایش که درباره بخشی از تاریخ معاصر ایران اوایل دوره رضاشاهی است، از هفتم مرداد ماه به صحنه تماشاخانه تازه تأسیس مهرگان می‌آید. 

طاهری با اشاره به اینکه خیلی سالن‌ها به دلیل اینکه تئاتر شهر اجازه اجرا به گروه‌ها را نمی‌دهد تقاضایشان زیاد شده است، افزود: یک کارگردان را می‌بینیم که هفت ـ هشت سال است که هیچ اجرای ینداشته و تئاتر شهر ایده‌اش این است که باید به این افراد اجرا داد، در حالی که منطقی این است کسی که 10 سال است اجرایی نداشته، کار نکند بهتر است.

وی در ادامه افزود: من سال 95 نمایش خانه پاکیزه را به صحنه تئاتر شهر بردم بعد از آن دیگر به من اجازه اجرا ندادند تا قول اجرا در سال 97 داده شد و سپس هم رییس تئاتر شهر تغییر کرد برای منی که همیشه حداقل در طول سال چند کار کارگردانی و بازیگری دارم، حداقل در 5 سال قبل اینطور بوده، خیلی سخت است که چنین چیزهایی می‌گویند.

*نقش رستم دستان را بازی می‌کنم 

طاهری با اشاره به یک نمایش دیگر به نام سوگ جامه که در حال بازی است، گفت: این کار هم کار درخشانی از شاهنامه فردوسی است که توسط میثم عباسی به صحنه می‌رود. نقش رستم را در این کار ایفا می‌کنم نه آن رستمی که همه انتظار دارند رستمی که پر از تشویش است می‌داند که چه اتفاقی می‌افتد و پسرش را می‌کشد. الان با سبیل و سر تراشیده قرار است این درام را ایفا کنم کار کمدی نیست.

وی درباره مرحله اجرای این کار گفت: این کار آماده است فقط رییس سابق تئاتر شهر قول بازبینی داده بود که تغییر کرد  ماه گذشته قرار بود کار به بازبینی برسد ما به سرعت هم چهل روزه و فشرده تمرین کردیم ولی الان تکلیفش مشخص نیست.

طاهری درباره بازی در نمایش «آقا دلبر» نیز گفت: این نمایش به کارگردانی سیدعلی موسویان از 24 تیر ماه در سنگلج اجرا می‌شود. کار سنتی و کمدی از نگاه موسویان و خیلی متفاوت تر از آن چیزی است که از دوران ناصری دیدیم. نقش من ناصرالدین شاه است.

وی در ادامه افزود: ۶ کاراکتر اصلی و 15 فرعی دارد. بازیگران حسین شفیعی،‌ محمد بی ریا، الهه پورجمشید، میرنادر مظلومی و هدی آهنگر هستند.

طاهری با اشاره به اینکه یک کار کارگاهی با بچه‌های دانشجو دارد، گفت: شهریور ماه در خانه نمایش «همه درها به بیرون باز می‌شود» به نویسندگی آرش تبریزی را اجرا می‌کنیم، در این کار هم هفت ـ هشت دانشجو هستند.

وی درباره شرایط تئاتر اظهار داشت: به لحاظ دولتی به خاطر وجود شهرام کرمی به نظرم اتفاقات خوبی رخ دهد او در اولین حضور خود چند کار مثبت انجام داد نخست اینکه دبیر جشنواره فجر را نادر برهانی مرند انتخاب کرد امیدوارم این تئاتر فجر را به سال‌های اوجش بازگرداند چرا که چند سالی تئاتر سیاسی دولتی شده بود و حضور کرمی باعث شد که هنری‌تر شود.

طاهری اظهار داشت: تصور می‌کنم معطلی در انتخاب دبیر تئاتر فجر هم به همین علت حساسیت شهرام کرمی برای پیدا کردن یک گزینه عالی است، امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی درباره شرایط بد تئاتر خصوصی که این روزها مثل قارچ رشد کرده است،‌ گفت: تصور می‌کنم کرمی هم به دنبال تصویب یک آیین نامه خوب برای سالن‌های خصوصی است. امیدوارم این اتفاق بیافتد و پرقدرت کار جلو برود چرا که ما دیگر عمر مفید کاری‌مان خیلی زیاد باشد پنج سال و بعد هم روند تکرار است اما برای آیندگان امیدوارم خوب پیش برود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما