شناسهٔ خبر: 26215177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تغییر در کابینه دوازدهم کلید خورد/ روحانی به دنبال چهر‌ه‌های جوان برای دولت دوازدهم

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیات دولت از تغییر در کابینه و حضور چهره‌های جدید و جوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس سیدمحمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران از حضور چهره‌های جدید در کابینه که عمدتاً جوان‌تر هستند خبر داد.

وی تصریح‌کرد: امیدوار هستیم با تشکیل وزارت بازرگانی، مسکن، صنعت، راه و سازمان جوانان که مستقل می‌شود بتوانیم تحولی به ووجود بیاوریم و طبیعی است که ما چهره‌های جدید را به کابینه خواهیم داشت و امیدوارم چهره‌های جوانتری باشند که بتوانند با انرژی بیشتری کار کنند. 

واعظی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته آمریکایی‌ها و برخی عوامل منطقه‌ای آنها در مورد تاثیرات تحریم‌ها تبلیغات بیش از حدی انجام دادند، اظهارداشت: آنها اتاق جنگ روانی ایجاد کرده و اخبار درست و نادرست را منتشر می‌کردند و این مساله روی افکار عمومی مقداری تاثیر گذاشت، ما هم برای مقابله با این شرایط جلسات متعددی داشتیم، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در مورد برنامه‌های خود مفصل بحث کردیم تا کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود البته در انبارها هیچ مشکلی نداریم و ارزاق عمومی و مواد اولیه وجود دارد ولی با این حال رییس‌جمهور دستور دادند که مواد اولیه کارخانجات هم باید زودتر تامین شود.

و با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توانیم به راحتی امورات خود را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: دیروز هم جلسه‌ای با حضور سران قوا تشکیل شد و تصمیمات خوبی در زمینه اقتصادی گرفته شد که این روند ادامه دارد. شخص رییس‌جمهور اولویت اول خود را ساماندهی وضعیت اقتصادی در نظر گرفتند تا تحریم‌ها نتواند بر زندگی مردم خیلی تاثیر بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور برای تماشای بازی‌های تیم ملی به روسیه خواهند رفت؟ گفت: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که رییس‌جمهور برای مسائل اقتصادی وقت می‌گذارند، از سویی هم سفری به اروپا دارند.

واعظی در مورد مصوبات جلسه امروز هیات دولت، تصریح کرد: رییس‌جمهور امروز در دولت دستور دادند که باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم و خواستند که دولت در هزینه‌های ارزی و ریالی خود صرفه‌جویی داشته باشد و دستگاه‌های دولتی تشکیلات گسترده خود را جمع و جور کنند تا مردم بدانند دولت صرفه‌جویی را از خود شروع کرده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را صرف بعضی کسب و کارها کنند، بیان کرد: رییس‌جمهور دستور دادند تمام اعضای دولت بنگاه‌داری را رها کرده تا بنگاه‌ها در بورس واگذار شوند و مردم در بورس قدرت انتخاب سهام داشته باشند، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های انتظامی، دولتی و عمومی تصدی‌گری را واگذار کنند.

واعظی با بیان اینکه اصلاح ساختار تشکیلات دولت هم مطرح شد، ادامه داد: رییس‌جمهور قول داده بود برای جوانان برنامه‌های خاص داشته باشد و سازمان جوانان را از وزارت ورزش خارج کند. از سویی برای حل مشکل اشتغال و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به یک وزارت مسکن نیازمندیم که بر این مسائل تمرکز کند بنابراین در تلاشیم تا وزارت مسکن را تشکیل دهیم. با توجه به اینکه وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و کشاورزی تقسیم شده است، باید وزارت بازرگانی تشکیل شود. به دلیل کمبود یا عدم نظارت یا قیمت‌گذاری نامناسب، در قیمت‌ها مشکل وجود دارد که به وزارت بازرگانی برای نظارت در این زمینه نیازمندیم.

واعظی ادامه داد: هفته آینده لایحه اصلاح تشکیلات دولت در مجلس بحث می‌شود، امیدواریم با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان تحول ایجاد کرده و مشکلات را حل کنیم. با این تحولات چهره‌های جدیدی در کابینه خواهیم داشت که امیدارم این چهره‌ها جوان‌تر بوده و با انرژی بیشتری کار کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه باید به مسائل رفاه و ارزاق مردم توجه بیشتری شود، گفت: وزیر کشاورزی، ورزش، صنعت و راه و شهرسازی از لایحه اصلاح تشکیلات دولت حمایت کردند و ما امیدواریم بتوانیم در این زمینه به اهداف خود برسیم.

واعظی در پاسخ به سوالی در مورد موضع دولت درباره نامه برخی شخصیت‌های سیاسی مبنی بر مذاکره دولت با آمریکا، گفت: آمریکا در حال دشمنی با ماست و راه‌حل مشکلات ما، وحدت داخلی، انسجام و اقدام مشترک سران سه قوه است، ما باید روی پای خود بایستیم. رییس جمهور دستور داده‌اند که مواد اولیه کالاهای مورد نیاز مردم حتما تامین شود تا مردم محتاج کالاهای خارجی نباشند مگر کالاهایی که در کشور ساخته نمی‌شود. راه‌حل مشکلات ما در داخل کشور است و در خارج نیست.

رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که در جلسه دیروز سران قوا چه تصمیماتی گرفته شد، اظهار کرد: اولویت‌بندی تخصیص ارز برای تامین کالاهای اساسی، تولید داخلی و مسائل مربوط به رفاه مردم یکی از این تصمیمات بود، همچنین مطرح شد که مدیران باید شجاعت تصمیم‌گیری داشته باشند و در مسائل مربوط به مردم سریع تصمیم بگیرند که مکانیزم‌هایی هم برای آن در نظر گرفته شد. تصمیم دیگر این بود که باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن، ستاد تبلیغات داشته باشیم تا هم پاسخ به القائات دشمن داده شود و هم از پراکنده‌گویی جلوگیری شود. تصمیم دیگر این بود که شرکت‌هایی که قرار بوده است طبق اصل 44 واگذار شود ولی خصولتی شده‌اند، باید سهام خود را در بورس عرضه کنند.

واعظی همچنین درباره پیش‌بینی خود از بازی امشب تیم ملی کشورمان با اسپانیا در جام جهانی روسیه، تصریح کرد: بازی را که نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما بازی امشب سخت است. بازیکنان باید خوب، شرافتمندانه و آبرومند بازی کنند و نتیجه هر چه به دست آمد باید مورد حمایت همه قرار بگیرد. در بازی با مراکش دیدیم بازیکنان از جان مایه گذاشته و نتیجه گرفتند البته نباید توقعات و مطالبات را بی‌جهت بالا ببریم. بالاخره خاستگاه فوتبال اروپاست و آنها در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و خرج می‌کنند. ما با این امکانات به همین جا که رسیده‌ایم و بازی اول را برده‌ایم موفقیت بسیار بزرگی به دست آورده‌ایم، ان‌شاءالله بازیکنان دو بازی بعدی را خوب انجام می‌دهند و موجب افتخار کشور می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما